Van onbeveiligd netwerk naar beveiligd netwerk, hoe moet dat?

Ik heb van mijn zusje een router gekregen zodat ik niet meer met zo'n irritante kabel aan m'n laptop hoef te zitten.
Nu had mijn zus er alleen geen gebruiksaanwijzing meer bij.
De router is nu ingesteld, ik kan draadloos internetten!
Maar mijn netwerk is nu onbeveiligd en ik wil daar graag beveiligd van maken. Hoe moet dat?

De router is van het merk linksys.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Dat moet je instellen *in* dat apparaat.
Daarvoor moet je met een browser het ding configureren.
Vaak is het adres http://192.168.0.1, maar dat kan afwijken.
Vervolgens moet je naam en wachtwoord intikken, als het apparaat nieuw is dan kun je dat allemaal lezen in de gebruiksaanwijzing die je kunt downloaden bij de website van Linksys. En daarin staat meteen welke dingen je moet doen om de beveiliging aan te zetten.
AWM
14 jaar geleden
je moet hem resetten, en dan weer door de installatie wizard gaan