Voor de koper kost betalen met PayPal niets extra's, tenzij de creditcard gebruikt wordt voor PayPal betalingen en hiervoor creditcardkosten in rekening worden gebracht. Als verkoper betaal je wel voor het ontvangen van betalingen via PayPal. Je betaalt ?0,35 en van 1,5 tot 3,4% van het bedrag dat je ontvangt. De kosten varieren afhankelijk van je maandelijkse omzet met PayPal. Dit geld gaat naar PayPal.

Internationale betalingen brengen extra kosten met zich mee. PayPal hanteert voor het converteren naar andere valuta een wiiselkoers voor de detailhandel die wordt bepaald door PayPal. Hierbij betaal je een marge van 2,5% bovenop de wisselkoers.

Er zijn verder voor zowel koper als verkoper geen opstart- of abonnementskosten verbonden aan het gebruik van PayPal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nope, dat is gewoon even duur. Het biedt je alleen meer veiligheid als koper en je kunt voor paypal kiezen als je niet wil dat iedereen zomaar je rekeningnummer kan zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En natuurlijk de eventuele conversie kosten: van euro naar US dollar etc. Dat zal paypal ook doen op een moment en manier die voor hun geld oplevert en dus jou geld kost.