Hoe kan je een computer (msn) virus verwijderen?

Ik kreeg van een vriendin op msn een berichtje; 'kijk dit foto' daar stond een link bij. Ik was natuurlijk zo dom om op die link te drukken. Ik kreeg verder niks in beeld, maar dat blijkt een computer virus te zijn. Het is eigenlijk op MSN, maar mijn computer doet ook heel erg raar, dingetjes wat ik niet zo goed kan uitleggen. Ik kan bepaalde sites ook niet openen. Door dit virus loopt mn pc vast, en dan worden al mn online contactpersonen (op msn) geopend, en dan wordt er een berichtje gestuurd met een tekst en een link zonder dat ik het zelf doe. Ik heb al veel geprobeerd, terwijl ik niet eens weet wat ik zelf doe. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en goed kan uitleggen hoe ik dit precies kan verwijderen, of downloaden, maar als ik sommige dingen dowload komt er weer een foutmelding. Ik heb dit soort berichtjes vaker gezien met 'msnvirus' maar bij mij is het niet alleen op msn, mn hele computer doet gewoon heel raar, op sommige sites en andere kleine dingetjes..
Ik hoop echt heel erg dat iemand mij kan helpen, en gemakkelijk kan uitleggen, zonder dat ik alleen maar meer rare dingen op mijn pc krijg.

Groetjes, Lisa.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Download en installeer MBAM. Nadat je het hebt geïnstalleerd een scan doen. 9 van de 10x vind MBAM de virussen en verwijdert ze ook.

Doe hierna nog een test met MBAM en je eigen virusscanner.
12 jaar geleden
Download de gratis versie van malware bytes (anti virus programma) op http://download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html en scan op virussen, of doe een online virus scan met Trend Micro's housecall op http://housecall.trendmicro.com/