Hoe kan ik toegang krijgen tot het volgende hardeschijfstation?

Ik heb 3 hardeschijfstations zie ik. Nu kan ik wel op de C en D schijf komen, maar geen toegang tot de 3 schijf, nl : Microsoft Click to run (Q:), want die is "beveiligd" staat er. Wat heb ik er dan aan? En hoe kan ik WEL toegang krijgen?

1.3K

Antwoorden (3)

afblijven! dat is je herstel partitie
waar als je je windows verpest de zaak weer kunt herstellen. via de herstel opties
ook als je daar de setting van veranderd heb je kans dat de zaak niet meer werkt.
en die paar gig mis je echt niet

tip: heb je al de fabrieksetting dvd set gebrand ?

altijd doen want raakt je die partitie kwijt kun je ook niet meer die set maken en zul je als je windows kapot gaat een hele nieuwe set moeten kopen .
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
capthavoc heeft groot gelijk , die herstel CD heb je nodig om je systeem te herstellen na een crash om je back-up terug te kunnen zetten.
misslobe
12 jaar geleden
ja, ik (nau ja, mijn man dan) heb een back-up gemaakt inderdaad:-)! Dus dat zeker!
capthavoc
12 jaar geleden
gelukkig ! dat kan je echt weer 100 euro schelen
vaak heet zoiets de restore diskset
of fabrieksdiskl set
dus het is niet zomaar een backup
ook daar vergissen mensen zich vaak in
dus als je het gebrandt hebt dan heb je nou ja je man dat gedaan via de optie fabrieks of restore optie gedaan ?
en niet gewoon een backup van de huidige c schijf
denk dat het wel goed is
maar laat die ene partitie maar lekker met rust
het zal je zeker nog van pas komen in de toekomst
Het kan een "partitie" van/voor je OS zijn. Of van/voor de fabrikant. Wat voor systeem heb je en hoe groot is die 3e schijf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misslobe
12 jaar geleden
Ik heb een asus-laptop, en ja, hoe groot die 3e schijf is weet ik dus niet omdat ik geen toegang kan krijgen......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met de rechter muisknop op de schijf klikt en de eigenschappen opvraagt, moet het al heel gek gaan wil dat niet lukken. Kijk anders naar: Configuratiescherm>Systeem en beveiliging>Systeembeheer>Computerbeheer>Opslag>Schijfbeheer : je krijgt dan een uitgebreid overzicht van al je schijven. Als de schijf een paar MB groot is (normaal +/- 8 MB), is het idd een stuk dat Windows gereserveerd heeft: Lekker afblijven!, bovendien die ruimte zou je nauwlijks winst opleveren. Ik weet niet of Asus ook een stukje reserveert, Compaq deed (doet?) dat altijd wel, ook daar: afblijven. Zolang alles met de laptop goed gaat "heb je er persoonlijk dus niets aan" (kwa opslag), maar het zit er zeker niet voor niets. Als het een veel grotere schijf (zeg maar vanaf 40 GB) betreft dan wordt het een ander verhaal en is het lastig te voorspellen. Succes.
Als je windows 7 draait, maakt deze een kleine partitie aan voor intern gebruik .
Vooral niets mee doen.
Frank