Uit de informatie die ik op het internet vind, leid ik af dat toner vrijwel onbeperkt houdbaar is. De inhoud bestaat gewoon uit poeder. Om te voorkomen dat het gaat inklinken, wordt wel aangeraden om het af en toe even op te schudden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Koel en donker bewaren is kennelijk wel belangrijk.
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel!!! =D

Andere antwoorden (1)

Ik neem aan dat je bedoelt hoeveel kopieën, want er is ook een bepaalde houdbaarheidsdatum.
Maar er zijn zoveel omstandigheden die daar invloed op hebben dat dit heel moeilijk valt te zeggen.

De kwaliteit waarin je afdrukt is natuurlijk heel belangrijk. Het maakt nogal verschil of je een snelle print maakt of in de beste kwaliteir afdrukt. En ook hoe donker de achtergrond is van het te kopieren stuk.

Maar in het algemeen zal dit bij een standaardprinter voor gewoon privégebruik ergens tussen de 3000 en 5000 kopieén zijn.

Maar er moet natuurlijk nav het typenummer en merk van de printer informatie te vinden zijn en uiteraard bij de printerfabrikant. Ook over de vervaldatum.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bij nader inzien denk ik toch dat je de houdbaarheidsdatum van de toner bedoelt. Dat zal een paar jaar zijn, daarna zal de kwliteit iets teruig lopen, maar belangrijk is dat je de toner in de originele dichte verpakking en vooral donker bewaart, Desnoods wikkel je hem nog in een zwarte plastic vuilniszak.

Toegevoegd na 4 minuten:
Er moet natuurlijk staan: de kwaliteit iets teruglopen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zag een aanbieding waarbij ik als ik een vijftal toners koop ik daar een laserprinter bij krijg, nu is mijn vraag hoe lang ik ze kan bewaren zonder dat ze liggen te verpieteren =P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dankjewel!
Heb je hier een bron bij?
Ik moet zeker weten dat ze niet te snel verpieteren =P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4-8 jaar moet wel lukken zonder problemen (bron: eigen ervaring).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel domtic ! En..
Degene die alle nodige informatie samenvat in 1 antwoord krijgt van mij de beste antwoord =D
(want met allemaal antwoorden die 80% of meer juist zijn kan ik niet kiezen natuurlijk xD )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord van Ceeve is toch prima als beste antwoord te beschouwen? Natuurlijk kan ik snel copy-pasten en daar 1 nieuw antwoord maken, maar zo hoef ik geen 10 punten te verdienen. ;-)