Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom doen niet al mijn speakers het?

Ik heb 5.1 geluid, als ik het test doet elke speaker het en ook tijdens het gamen is elke speaker in werking. Zet ik echter muziek op doen alleen de voorste twee speakers het, heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gaat het om een home cinema set, of een aan de computer aangesloten setje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aan de computer aangesloten setje, subwoofer + 5 speakers. Alleen de 2 front speakers werken bij muziek

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Als je bron stereo is zoals een cd, zal de versterker ook alleen maar de kanalen weergeven waarvoor een signaal wordt ontvangen.

De meeste versterkers kun je echter in '5 channel stereo' zetten, zodat het geluid toch uit alle speakers komt. Even zoeken op je versterker naar die instelling.
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb alleen een subwoofer + 5 speakers. Staan verder geen instellingen op behalve bas/volume.
paulus811
14 jaar geleden
En in de software van je geluidskaart? Daar kun je bij via je configuratiescherm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja die had ik al op 5.1 staan, alles staat volgens mij correct ingesteld. Bij het testen doen alle speakers het, bij het gamen ook maar zodra ik muziek afspeel (maakt niet uit hoe, youtube, winamp, vlc) gaat het alleen over de voorste twee speakers
Je overige speakers doen het niet omdat er op CD's, mp3's, YouTube etc etc alleen maar stereo muziek staat en dat komt uit slechts 2 speakers, links en rechts.
Als je daadwerkelijk geluid uit alle speakers wilt dan zul je doormiddel van software een 'truukje' moeten uithalen. Sommige meegeleverde software kan dat, andere niet.
Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing