Hoe kan het dat emails niet binnen komen in gmail en aangegeven wordt dat het account over quota is, terwijl er weining in de inbox staan? zie extra u

kan het zo zijn dat de extra mappen die aan de zijkant aangemaakt zijn en daar ook mails bewaard worden ook mee gerekend wordt als quota? Moet ik die leegmaken om weer nieuwe mails te kunnen ontvangen, of zou het een ander probleem betreffen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, die mappen aan de zijkant, dat zijn mappen waarin je bepaalde post bewaart. Al deze mappen vormen samen met je inbox de inhoud van de mailbox. Maar als je in Gmail over je quotum heen bent, dan heb je wel heel erg veel mail bewaard. Misschien dat je eens kunt kijken of er mails tussenzitten waar je niets meer aan hebt (uitnodigingen voor feestjes van drie jaar geleden oid).

Het kan ook zijn dat er nog heel veel in je prullenbak staat en ook bij verzonden items kan nog veel staan! Die mappen die jij noemt tellen ook mee!

je prullenbak echt leeg gooien kan al helpen en dan nog eens kijken in die andere mappen wat weg kan gooi ze in de prullenbak en gooi daarna de prullenbak ook nog eens leeg dat ruimt wel aardig op denk ik blijkbaar heb je veel mail met pps of filmpje o.id want 7 gig aan mail is wel erg veel

Misschien heb je een map Spam die ongemerkt volloopt, die eens legen (moet in principe elke 30 dagen automatisch gebeuren), en je prullenbak, kan veel helpen. Alle mails in alle mapjes tellen mee voor dat quotum. (Ik zit zelf met 1700 mails op 2% van de 7669 MB, maar bijvoorbeeld HTML-mail neemt veel meer plek in.) Wieden dus, kijken of je alle mail wilt bewaren, of dat bij Gmail gestald moet blijven of misschien eens op je eigen comp gezet kan worden als je het toch wilt bewaren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100