Hoe kan ik het vastlopen van mijn laptop HP G62 voorkomen?

Sinds vandaag heb ik het probleem dat wanneer ik mijn laptop aandoe deze na het opstarten direct vastloopt. De muis beweegt niet meer en ik kan helemaal niets doen.
Ik krijg ook geen foutmelding.
Het enige wat ik dan kan doen is opnieuw opstarten. Ik heb al systeemherstel uitgevoerd maar dit mag niet baten.
Hoe los ik dit op want het is enorm irritant, ik kan niets. Nu heb ik hem in de veilige modus opgestart met netwerkmogelijkheden en dat werkt wel.
Wat te doen? Ik ben trouwens een ongelooflijke sukkel als het om computers gaat dus antwoorden graag in simpele taal, ga ermaar vanuit dat ik niets weet van computers.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem open gemaakt en schoon geblazen, maar dat geeft geen oplossing. En naar die sites gaan dat lukt natuurlijk niet met die pc. En een logje maken via de veilige modus lukt niet.

Antwoorden (2)

Je moet nu je computer opnieuw installeren. Probeer eerst nog eens de rescue diskette, dan kun je hem misschien nog redden. Anders via hier:http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows/help/install-reinstall-uninstall
Proberen opnieuw te installeren. (het is een handleiding)

Lukt het nog niet, geef even een melding.

Gavin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor de info, maar een rescue diskette heb ik niet. Ik heb wel een help guide diskette maar als ik die erin doe dan gaat het ook fout. Omdat de cursor niets doet kan ik ook niets selecteren op de diskette. En naar de site gaan van microsoft is natuurlijk ook geen optie.
Ik denk dat er niets anders op zit om morgen naar de pc dokter te gaan.
Als je er geen belangrijke bestanden op hebt staan kun je ook gewoon Windows er opnieuw opzetten. Dan ben je alleen wel alles kwijt