Hoe groot is de kans dat je gepakt wordt als je iemand oplicht via marktplaats?

Niet dat ik het van plan ben maar ik ben zelf wel eens de sigaar geweest en vele met mij die door dezelfde jongens {15 jaar} opgelicht waren.
We hebben allemaal aangifte gedaan bij de politie en er zijn zelfs mensen bij hen thuis geweest maar we hebben er nooit meer iets van gehoord. Dus volgens mij is de pakkans als je zoiets doet zeer klein.
Wie heeft wel eens meegemaakt dat de daders gepakt zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als een ander dat doet is de kans minimaal, maar als ik het doe is de kans bijna 100% dat ik tegen de lamp loop... Daarom doe ik dat niet en laat ik het aan een ander over... Ik heb nog nooit meegemaakt dat er daders gepakt werden...

Ja, er zijn wel degelijk oplichters gepakt die op Marktplaats opereerden. Maar dat betrof altijd mensen die dat op grote schaal deden. Na een aantal aangiftes is justitie blijkbaar pas in beweging te krijgen. Toegevoegd na 15 minuten: http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1230245109 http://webwereld.nl/article/comments/id/45243 http://www.internetmisleiding.nl/index.php?topic=969.0;wap2

Kans is minimaal. Geld terugeisen via bank werkt niet. Ik ben in totaal 2 x opgelicht geweest. De ene keer kocht ik de microsoft encyclopedie op CD-rom voor 15 Euro. Er nooit aan gedacht dat het misschien een kopie zou zijn, bleek wel zo te zijn. Verkoper reageerde nergens meer op en geld laten storneren op bank kan niet, omdat je het immers zelf hebt overgemaakt. De tweede keer kocht ik een boek dat ik heel graag wilde hebben. Verzendkosten zouden 6,20 Euro zijn, want boek paste niet door de brievenbus. Oke, prima. Netjes overgemaakt, hebben ze het boek opengevouwen verstuurd voor 2,20 Euro. Ja, toen voelde ik me flink genept, kwam de kwaliteit van het boek niet ten goede. Ook niets meer van teruggehoord. Maar goed, ik had het e-adres van die mensen... Ik heb een eigen domeinnaam en dientengevolge komt er veel spam mijn kant op, die heb ik enkele maanden doorgelinkt naar hun e-adres... hebben ze vast een hoop lol aan gehad!

Mijn neefje had voor een jaar terug voetbalkaarten voor groningen -feijenoord gekocht via marktplaats waar ze te koop werden aangeboden,geld overgemaakt,en geen kaartjes ontvangen,aangifte gedaan,en de dader een jeugdig iemand werd,na een week door de politie gepakt in samenwerking met marktplaats,hij heef zijn kaartje niet gekregen maar wel zijn geld terug gehad,omdat de dader spijt had,maar deze had ondertussen wel meerdere mensen opgelicht.

Ik denk niet zo groot. Weg is weg,

Ik heb inmiddels tientallen dingen gekocht via marktplaats, en nog meer via ebay, en ik kan stellen dat ik nog nooit ben opgelicht! Mijn vriendin overigens wel 1x. De kans is dus minimaal, maar je moet wel een beetje leren waar je op moet letten, en niet denken dat je voor 100 euro een nieuwe Iphone kunt kopen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100