waarom lukt het niet als je muziek op een cd zet en dan wil laten afspelen op de radio ???

ik probeerde eens een cd met liedjes erop gezet in een radio af te spelen maar dat lukt niet weet iemand waarom

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Een radio laat radiozenders horen. Probeer eens een CD in de magnetron te doen - ik denk niet dat die magnetron dan muziek gaat spelen.
escape
12 jaar geleden
Ik denk dat het over een autoradio gaat? Weet ik ook niet zeker....
capthavoc
12 jaar geleden
jemag inderdaad wel wat preciezer zijn in welk apparaat je het wilde afspelen een radio is geen cd speler
dus op welk apparaat heb je de cd gebrand met welk programma en welk formaat wma mp3 of echt cd muziek o.i.d ?
en weet je welk formaten die speler waarin je het wilde afspelen aankan?

Antwoorden (5)

Sommige autoradio's kunnen geen dataCD's afspelen met MP3's. Je zult dan audio-CD's moeten gaan branden.
Sommige autoradio's kunnen sommige CDR's niet lezen. Je zult dan een ander merk moeten kopen.
Met deze twee tips moet het oplosbaar zijn.
escape
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Yep. Waarbij het nog de vraag is of je een ander merk CDR, of een ander merk autoradio moet kopen.
escape
12 jaar geleden
Kwa prijs zou ik het wel weten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle spelers kunnen het aan zelfs de ouderwetse. Je moet hiervoor de muziek als audioCD branden en niet als data.
Dus wanneer je de mp3's zo erop sleept zal t als DATA erop gezet worden. Gebruik je nero of WMP om te branden zal t een audio CD worden. Dit weet ik zeker.
je hebt verschillende
radio's/cd-spelers.
bij ons werkte het cd'tje ook niet.
met de cd zijn we naar media markt gegaan en het cd'tje in verschillende radio's gestopt. en bij vele werkte hij niet. maar bij een van philips werkte het. en we hebben die gekocht.
het licht er dus maar net aan welke cd- speler je hebt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was dus een radio die ook data-cd'tjes af kan spelen en niet alleen audio-cd'tjes.
Waarschijnlijk accepteert hij het bestandstype niet, mogelijk kan je het nog omzetten in een ander formaat. Wat ook zou kunnen is dat je de liedjes gebrand hebt op een cd-r.. in plaats van een cd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oudere cd spelers accepteren helemaal geen coderingen,die kunnen dat niet lezen.Dan moet je die muziek encoderen naar wav bestanden en ze dan als een muziek cd op een schijf branden op een normale cd (dus geen herschrijfbare).Nadeel is dat je maar 16 tot 20 nummers dan op een cd kunt zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de cd wel op de computer kunt afspelen is je cd speler van de radio waarschijnlijk te oud, of je gebruikt te oude cd's om te branden