Bestaat er een betrouwbare site waar je (tegen een kleine investering?) je foto's kunt verkopen?

Ik vind zelf dat ik bijzondere en mooie foto's maak. Graag zou ik deze laten zien en wil ik deze verkopen. Ik ben veel site's tegen gekomen maar weet niet hoe betrouwbaar deze zijn.

Andere tips zijn ook welkom!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Stockfoto's verkopen via Istockphoto.com, shutterstock of
Dreamstime, hoe doe je dat?

DREAMSTIME is bijvoorbeeld een goede stocksite voor het verkopen van je eigen foto's. Van de verkoopprijs gaat 50% naar de fotograaf. Stockfoto’s kunnen door de klant gebruikt worden als zij de foto’s betaald en gedownload hebben. De foto's zijn rechtenvrij. Stockfoto’s mogen rechtenvrij gebruikt worden voor advertenties op internet of in tijdschriften, in artikelen die nieuws bevatten, in brochures, op verpakkingsmateriaal, enzovoorts. De foto's mogen niet gebruikt worden om geld mee te verdienen in de zin van 'doorverkopen' bijvoorbeeld. Fotograferen kun je leren en als je mooie foto's kunt maken, kun je geld verdienen met fotograferen. Goede foto's kunnen duizenden keren verkocht worden, en daarom zijn er ook fotografen die alleen nog maar fotograferen voor stocksites. Ze verdienen zo een goed inkomen.