Als je 2 laptops hebt met precies de zelfde specificaties, Maar andere grootte welke werkt dan beter?

Stel je voor, Je hebt de zelfde specificaties, maar de eene laptop heeft een groter beeld scherm dan de ander, Zal de grotere dan ook slechter lopen omdat die meer moet renderen? Vooral met games bedoel ik dan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee, het blijft gelijk, want je hebt het over dezelfde specificaties dus de pixels zijn ook gelijk. Ze presteren dus in theorie hetzelfde. In de praktijk kan het anders uitpakken, want als de ene laptop van asus is en de ander van Dell, dan kunnen hun softwareprogramma's/drivers verschillen die ook weer invloed op de prestaties hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat pesu zegt maar wat natuurlijk bij een laptop ook mee kan spelen is het energieverbruik. Als beide systemen ook dezelfde capaciteit accu hebben dan zal een groter scherm doorgaans meer stroom eruit trekken. Hoeveel het precies uitmaakt in de praktijk? Maar dat zou best wel eens aardig wat kunnen schelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heg zal niet veel uitmaken maar de laptop met het grootste beeldscherm zal het snelst vastlopen bij intensief gebruik