Hoe moet je de taakbalk (weer) onder in het beeld zetten?

Op mijn vista home premium (laptop) heb ik een probleem: de taakbalk die altijd onderin staat is nu opeens naar de linker kant verschoven. Te zien in het plaatje. Maar hoe moet je nu het weer terugkrijgen. zodat je het onderaan het beeld hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Klik met je rechtermuisknop op een leeg stukje van de taakbalk. Er verschijnt een menuutje. Onderaan staat "Taakbalk vergrendelen" ("Lock taskbar"). Kijk of daar GEEN vinkje voorstaat. Staat er wel een vinkje, haal het dan weg.
Daarna klik je met je linkermuisknop op een leeg stukje van de taakbalk en sleep je de taakbalk naar de plek waar je hem hebben wilt.
Eventueel kun je daarna precies op de bovenkant van de taakbalk gaan staan, en met je linkermuisknop ingedrukt de hoogte van de taakbalk kiezen.
Daarna, om te voorkomen dat jij of een mede-gebruiker per ongeluk iets verandert, weer met de rechtermuisknop op een leeg stukje taakbalk klikken en "Taakbalk vergrendelen" ("Lock taskbar") weer aanzetten.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thnx, ik heb het weer goed!!

Andere antwoorden (1)

Met je linkermuisknop naar onder slepen, daarna rechts aanklikken en vergrendelen aanvinken.
Pieter2011