Is de iPad 2 of de Samsung Galaxy tab 10.1 een betere vervanger voor de laptop?

Wij zijn van plan om een tablet aan te schaffen en dan onze (oude) laptop weg te doen. Welke kunnen we dan beter nemen, prijs maakt niet veel uit. Wat zijn de verschillen? Wij hebben hem vooral nodig voor:

- Internet
- E-Mail

Sorry voor het onderwerp, kon het niet echt vinden, moderators willen jullie dit veranderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Galaxy tab zeker weten,
de ipad heeft teveel beperkingen.
Zo kan je bij de tab kiezen met welk programma je het bestand wilt openen, je kan muziek en films direct vanaf de webpagina downloaden en een groot pluspunt is flash, je kan films bekijken op elke site, je komt maar zelden iets tegen dat je niet kan doen.
de tab kan ook veel meer bestanden openen dan de ipad. Zoals text en film bestanden.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik heb zelf een galaxy tab 10.1 en mijn neef een ipad, echt een vreselijk gelimiteerd ding dat totaal geen laptop kan vervangen.
Een ipad is meer om dingen snel op te zoeken.
Een galaxy tab meer om te dienen als laptop vervanger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wanneer je van een klein apparaat, die toch goede functie's heeft zou ikzelf voor de tablet kiezen. Het nadeel hiervan is wel, dat je geen internetkabel kunt aansluiten, alles gaat via Wireless.

Daarnaast ben je ook goedkoper uit met een tablet, omdat hierop al een uitgebreid systeem staat. Zelf zou ik voor de Ipad gaan, omdat deze mij en mijn familie het best bevalt. Hij draait op IOS en heeft meer functies dan de Android.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit me helemaal aan bij het eerste antwoord.
Een galaxy tab heeft ontzettend veel mogelijkheden en is een prima vervanger voor een laptop.

En mocht je touch typen echt helemaal niks vinden, dan is bij de galaxy tab mogelijk om een toetsenbord aan te sluiten.
Je hebt dan een houdertje die er uitziet als een laptop, en je klikt je tablet er gewoon in, je tablet staat dan horizontaal en een normale erg fijne qwerty toetsenbord licht verticaal er onder.

Zo ziet dat dan uit:
http://www.tabletsmagazine.nl/wp-content/uploads/2011/07/Galaxy-Tab-keyboard.jpg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook een Galaxy nemen omdat hij comfortabel en handig is. Als je een ipad neemt krijg je weer heel veel nieuwe problemen met Itunes en de App Store. Want bij die dingen van Apple is het apparaat meer van Apple dan van jou.