Zoals gezegd is ChromeOS alleen een Chrome-browser op een light Linux-distributie. De bedoeling is dat je alles online doet. Er zijn inmiddels heel veel functonaliteiten die je online kunt gebruiken. Office-applicaties, fotobewerken, e-mailen en agenda. Zelfs video-editing kan, in beperkte mate online.

Chrome-books zijn daarom voorzien van G3 zodat je overal via het mobiele netwerk online kunt.

Wanneer je ChromeOS zou willen uitproberen zou je van de site van hexxeh een versie kunnen downloaden die je op USB-stick kunt zetten. Door van de stick op te starten heb je ChromeOS. Dit kan ook op een gewone pc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal het effe uitproberen

Andere antwoorden (1)

je kan inderdaad alleen browsen op de samsung chromebook.

het besturingssysteem heet chromeOS, een uitgeklede variant van linux, waar verder alleen google chrome op draait.

google gaat er vanuit dat je alles online moet kunnen, bijvoorbeeld office=docs.google.com

jammer zijn we daar nog lang niet, maar google timmert wel aan de weg