Wat betekend dat vierkantje met al die zwarte stippen en figuurtjes en links boven, links onder en rechts boven een vierkantje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (4)

Dat is een QR code.
Te vergelijken met een Barcode.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Indien u een QR code of barcodegenerator download met een gsm met camerafunctie, dan kunt u mbv de camerafunctie de code lezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nuttigste toepassing is die van het OV.
Dat is een QR-code.
Het is een soort van streepjescode die met een programma op een smartphone "gelezen" kan worden.

Toegevoegd na 3 minuten:
De Quick Response code kan verwijzen naar een website, een telefoonnummer of gewoon een tekst bevatten.
Afhankelijk van de inhoud zal de GSM verbinding zoeken met de website, een nummer kiezen of de tekst weergeven.
Met de site in de link kun je jouw eigen QR-code samenstellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een QR-code.

Een QR-code is een soort streepjescode die je met je smartphone kunt lezen. QR staat voor Quick Response. Wie een QR-code scant, wordt meteen naar de juiste toepassing gedirigeerd. Dat kan een website zijn, maar ook een tekst, een locatie of contactgegevens.

Om een QR-code te lezen heb je een QR-lezer nodig op je smartphone. Bij sommige toestellen zit die er standaard op. Anders kun je er gratis een downloaden via de app-store van jetoestel. Open de QR-scanner en richt de camera op de QR-code. De code wordt razendsnel ontcijferd en meteen heb je alle informatie op je smartphone staan.

Het leuke van QR-codes is dat je er allerlei informatie in kunt stoppen. Makelaars gebruiken QR-codes om extra informatie over huizen te tonen. Op reclameposters staan ze om je naar een website te lokken. In Utrecht vind je QR-codes bij diverse monumenten. Wie de code scant, krijgt informatie over het monument te zien. De mogelijkheden zijn legio.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een QR Code.