Hoe kan ik zien tot wanneer een dommeinaam bezitter zijn domeinnaam zeker gaat bezitten?

Ik zou graag willen zien tot waneer een domeinnaam bezitter zijn domeinnaam zeker gaat bezitten?(

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is bij niemand bekend wanneer de registratie van een domeinnaam afloopt. Er is sprake van een jaarlijkse registratie die automatisch (stilzwijgend) elk jaar wordt verlengd. Opzegging van een domeinnaam moet schriftelijk, minimaal drie maanden voor afloop van het registratiejaar. Wanneer een domeinnaam is opgeheven, wordt dat wel bekendgemaakt: 40 dagen lang wordt de naam "in quarantaine" gezet.

Met de Whois-functie (zie bron) kun je de volgende gegevens opvragen over een .nl-domeinnaam:
-Domeinnaam
-Status
-Naam houder
-E-mailadres administratieve contactpersoon
-Registrar
-E-mailadres technische contactpersoon
-Domeinnaamservers
-Datum registratie
-Administratie door

Onder "Status" kun je de volgende gegevens zien:
-vrij: de .nl-domeinnaam is nog vrij, je kunt deze registreren;
-onttrokken: de .nl-domeinnaam is onttrokken van registratie;
-uitgesloten: de .nl-domeinnaam is uitgesloten van registratie;
-in aanvraag: de .nl-domeinnaamaanvraag is in behandeling door SIDN;
-actief: de .nl-domeinnaam is reeds geregistreerd. Indien je wil weten door wie, dan kun je de optie 'Uitgebreid zoeken' aanvinken. Je krijgt dan meer informatie over de persoon of organisatie die deze .nl-domeinnaam heeft geregistreerd.
-inactief: de .nl-domeinnaam is reeds geregistreerd, maar wordt niet in de .nl-zone gepubliceerd. Meer info via de optie 'Uitgebreid zoeken'.
-in quarantaine: de domeinnaam is opgeheven. Na opheffing krijgt de domeinnaam gedurende 40 dagen de status ‘in quarantaine’.
Pieter2011