kan ik swapfiles en sleepimage deleten op mijn macbook?

mijn harddisk is vol; bij onderzoek blijkt dat ik meerdere swapfiles op mijn hardeschijf heb staan, genaamd swapfile5, swapfile6, swapfile7. Ook staat er een gigantische bestaand met de naam sleepimage. Ik wil ze verwijderen, maar vraag me af of dat veilig kan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Neem geen onnodige risico's. Installeer de CleanMyMac app. Alle onnodige dingen worden dan verwijderd.

Sleepimage is de file waar alle RAM wordt gedumpt als je de mac op slaapmodus zet. Je kunt het verwijderen, maar zodra de mac weer in 'sleepmode' gaat, komt ie weer terug.