probleempje microsoft word 2003 ,over automatisch hetzelfde lettertype en kleur aanname als vraag ?

wanneer ik een vraagstelling heb gedaan in een bepaald lettertype en kleur,en ik wil het antwoord in een ander lettertype en kleur dan gaat het progamma automatisch naar het aangegeven lettertype en kleur van de vraag
is dit te veranderen ?
bij voorbaat vriendelijk dank ,

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet niet precies of dit is wat je bedoelt, maar als je een bepaald stukje tekst wilt aanpassen qua lettertype/kleur (het antwoord) en een ander stukje niet (de vraag) dan type je gewoon eerst alles in, daarna selecteer je (met linkermuisknop ingedrukt) het stuk dat je wilt veranderen en kies je andere kleur/lettertype.

De meest handige manier om regelmatig terugkomende delen van je document (zoals hoofdstuktitels, paragraaftitels, onderschriften) op te maken is via de opmaakprofielen. Door aan een stuk tekst een opmaakprofiel te koppelen, krijgt dat hele stuk de opmaak die bij deze tekst hoort. Het grote voordeel van opmaakprofielen is dat wanneer je achteraf besluit dat je de opmaak toch anders wilt, je niet al die stukken apart hoeft te selecteren en aan te passen, maar gewoon het opmaakprofiel wijzigt, waarna de nieuwe opmaak op alle tekst met dit profiel wordt toegepast. Je kunt voor een stuk tekst een opmaakprofiel kiezen in het vak links naar het lettertype-vak. Meestal staat daar 'Standaard' in omdat dat het standaard opmaakprofiel is. In jouw geval zou ik twee nieuwe opmaakprofielen aanmaken 'Vraag' en 'Antwoord'. De makkelijkste manier om een opmaakprofiel te maken is om een alinea de opmaak te geven die jij wilt, deze vervolgens te selecteren en in het naamvak van het profiel een nieuwe naam te typen. Dit werkt alleen wanneer de profielnaam nog niet bestaat. Bestaande profielen kun je aanpassen via het menu 'Opmaak' waar een ingang staat om het taakvenster 'Profielen' te tonen.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100