Ik gebruik als browser firefox...kan ik internet explorer dan gewoon verwijderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet gewoon. In taakbeheer staat dat explorer.exe geheugen gebruikt. Internet en file explorer zijn dezelfde. Als je in IE: c:\ entert krijg je c:\ te zien in FE, Type je in FE: www.goeievraag.nl, zal deze nadeloos naar IE gaan en goeievraag tonen. Nu kan denken dat je FE niet nodig hebt, maar als ik mijn herinneringen uitdiept is de startbalk ook een onderdeel van Explorer (vandaar geheugengebruik zonder explorer opgestart te hebben).

Als je van experimenteren houdt en je computer met mechanische knop uit en weer op weet te starten, kan je explorer in taakbeheer uitschakelen en zien wat er gebeurt;-)

Toegevoegd na 11 minuten:
Zelf toch uitschakelen explorer geprobeerd,...Werkbalk en alle snelkoppelingen zijn dan uitgeschakeld, herstarten kan dan via: CTRL, ALT + DEL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee, want die zit verweven in het hele besturingssysteem.

Maar heb je er last van? Laten zitten, zou ik zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
last van niet, maar als ik in taakbeheer kijk, zie ik dat die browser best wel wat geheugen eet:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies +1 Gewoon de snelkoppeling verwijderen als je m niet meer wilt zien in je startmenu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus je gebruikt FireFox, maar toch gebruikt Explorer geheugen? Dan zou ik denken dat je *ook* Explorer opgestart hebt...
Ha, die Bertie;

Niet doen! Als iedereen dat doet krijgen we last van allemaal gemeen zwervende afvalbrowsers en dat is niet goed voor't mjeu. Je kunt natuurlijk ook gewoon allen de snelkoppeling van je bureaublad verwijderen, dat ziet er ook lekker opgeruimd uit.

Toegevoegd na 7 minuten:
'allen' moet natuurlijk 'alleen' zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als je Windows 7 gebruikt, zie bron.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ik meen Win98 (of was 't nu WinXP) werd er door een programmeur aangetoond (die er slechts één avondje voor ging zitten) dat 't daar ook makkelijk kon. Alleen kon Windows dan niet meer geupdate worden...
Duidelijk een geval van 'we doen _alsof_ 't niet kan, van Microsoft. Totdat ze echt juridische problemen krijgen, dan kan 't 'opeens' wel (Win7).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 In win7 kan het in ieder geval, de rest lijkt mij niet.
Ja hoor, heb ik ook gedaan.
Om te voorkomen dat windows toch gebruik maakt van Internet Explorer kun je hem het beste uitzetten in:
Instellingen>>configuratie>>software>>"windowsonderdelen toevoegen of verwijderen", en dan vinkje uitzetten bij "Internet Explorer".

Nu heb je er geen last meer van.
Wil je later toch weer Internet Explorer gebruiken dan zet je het vinkje gewoon weer aan.

Succes er mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarmee wordt 't helemaal niet verwijderd (tenminste niet bij XP), maar wordt slechts 't icoontje uit 't startmenu en van de desktop verwijderd (en waarschijnlijk ook uit 't snelstartmenu, als je die aan hebt staan).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je "verwijderd" het zodat je het niet meer kunt opstarten via een snelkoppeling of wat dan ook, maar het zal niet echt te verwijderen zijn omdat het een standaard onderdeel is van Windows.
(WinXP)
Volgens mij halen jij en Antwoorapparaat twee zaken door elkaar: explorer.exe en iexplore.exe in taakbeheer.

Explorer.exe (=Windows Verkenner en een systeemonderdeel) kan draaien als iexplore.exe niet aanwezig op de PC is (alleen kan je dan niet meer updaten). En omgekeerd kan ook iexplore.exe in zijn eentje draaien (alleen kan je explorer.exe niet van 't systeem verwijderen, voor zover ik weet).
Maar 't wordt je dus niet toegestaan om Internet Explorer te verwijderen. Ja, de icoontjes dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor win7 heb je geen internet explorer nodig, deze kan dus simpel worden uitgeschakeld op dezelfde manier dat windows messenger uitgeschakeld kan worden. Voor oudere versie kan het verhaal weer wel kloppen.
Ik adviseer om de twee naast elkaar te gebruiken.
Sommige websites doen het niet helemaal lekker in FX.
Eventueel kan je in FX gebruik maklen van de IE tab add-on, om een en ander makkelijker te maken.

Zelf gebruik ik de twee ook naast elkaar als beschouw ik FX als mijn 'main'-browser.
Sommige sites werken echter niet lekker (Outlook Webaccess van mijn werk, Telebanking) waarvoor ik IE achter de hand houd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hiervoor bestaat ietab, te downloaden als add-on op de firefox website.