Met welke combinatie van toetsen laat je je computer (ook per ongeluk) automatisch laat heropstarten, en hoe zet je dat uit?

Ik vond deze vraag maar dat is niet precies wat ik bedoel

http://www.goeievraag.nl/vraag/combinatie-toets-knop-computer-uitschakelen.90888

Mijn computer ging niet uit maar ging heropstarten.
Ik zat wel iets in te tikken maar weet niet meer welke toetsten dus het zal wel een combinatie van lettertoetsen geweest zijn, geen functietoetsen dat weet ik zeker.

Ik weet ook zeker dat ik hiervoor niet zelf iets heb ingesteld. Als het er al op zit hoe zet ik het dan uit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Waarschijnlijk is het het gevolg van een Windows Update. Bij sommige updates moet de computer opnieuw opgestart worden. Je krijgt dan een pop-up of dat nu moet, of later. Als je op zo'n moment net zit te typen, geef je makkelijk, zonder het te merken, de opdracht om nu opnieuw op te starten.

het is niet zo waarschijnlijk dat het met je toetsenbord te maken heeft. Er worden tegenwoordig veel programma's automatisch geüpdate, zoals ook bij Windows Update. Dan moet een herstart plaats vinden om het in werking te zetten. Je hoort hier echter wel zelf toestemming voor te geven, dat is blijkbaar per ongeluk gebeurd. Als het vaker voorkomt kan je ook kijken bij "Toetsenbord toegankelijkheid", wat eigenlijk bedoeld is voor gehandicapten die soms teveel toetsen tegelijk inslaan. Misschien staat hier iets verkeerd ingesteld. Succes.

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100