Hoe kan het dat het geluid van mijn computer het niet meer doet?

Sinds kort doet het geluid van mijn 'windows vista home premium' niet meer. Hij geeft aan als je op het luidsprekericoon onder aan de taakbalk klikt dat hij wel geluid geeft. Maar ik hoor geen geluid dat er uit komt... (zie plaatje.) Hoe komt het dat opeens plotseling niet meer doet?

Toegevoegd na 50 seconden:
Is hier eventueel een oplossing voor?

Toegevoegd na 23 uur:
voor de duidelijkheid: Ik heb er geen aparte speakers bij. Het zit in de laptop ingebouwd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Amadea
12 jaar geleden
Hoe ziet het plaatje eruit?
fremar
12 jaar geleden
met register cleaner aan het werk geweest,heb dit daarna ook eens gehad.
Amadea
12 jaar geleden
Oké, nu is ie zichtbaar.

Het beste antwoord

Bekijk eerst even de simpele oplossingen: Is de plug goed bevestigd? Helpt het als je de pc opnieuw opstart? Zie de adviezen hierboven.
Helpt dat allemaal niet dan kun je wat dieper in je pc duiken. Ga, via Start > Configuratiescherm, eens naar Apparaatbeheer en kijk eens bij Besturing voor geluid. Staat daar ergens een uitroepteken?
Als dat niet het geval is, klik dan (ook in het Configuratiescherm) eens op Geluid. En controleer even of de luidsprekers die jij gebruikt wel zijn ingeschakeld (zie afbeelding).
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jeeeh, hij doet het weer. Bedankt voor je goede antwoord!!

Andere antwoorden (2)

Op marktplaats een tweedehands Audigy geluidskaart of een dergelijke geluidskaart kopen en installeren. Eventueel een externe geluidskaart, dan hoef je de kast niet te openen en blijft je garantie intact. Je zou ook terug kunnen gaan naar de winkel als je nog garantie hebt, want ik neem aan dat er iets mis is met je hardware. Check nog wel even door te dubbelklikken op het icoontje of er geen ingangen zijn ge'mute' , afgesloten dus en er dus niets fout is in de software. Ook zul je je speakertjes moeten testen op een andere pc of laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je geluid lijkt het wel te doen
misschien is je plugje niet goed aangesloten ? of zit ie in de verkeerde aansluiting ?
heb je losse boxjes met een versterkertje ? heeft die wel gewoon stroom ?
heb je misschien 2 geluidkaarten in je pc en zit ie gewoon in de verkeerde aansluiting ?
capthavoc