hoelang kan je met 1gb internetten op je mobiel? (lees extra uitleg)

als je bijvoorbeeld non stop op een dag whatsapp, msn't en mailt??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20K

Het beste antwoord

Met 1 Gb kom je echt heel ver. Ik heb zelf nog een onbeperkt internet waarbij de eerste 2Gb per maand snel internet. Ik heb sinds 2 weken een progje op mijn gsm staan die het dataverbruik meet van alle apps. Het heet "my data manager". Voor zover ik nu kan zien heb ik dus op 2 weken tijd 220Kb aan gsm data verbruikt en 470Kb aan wifi data. Daarbij zit dan mail ontvangst, whatsapp, Youtube, Badoo, Browser, Apps updaten en nog wat andere progjes.
Dus als je thuis op wifi over gaat dan kom je met 1Gb per maand ruim uit. Whatsapp verbruikt overigens bij intensief gebruik misschien een 1Mb per dag. Dus dat is niet de verbruiker. En msn ook niet. Youtube, updaten en mailbijlagen en foto's versturen zijn vaak de grootverbruikers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Apps verbruiken niet zoveel mbs pas als je op internet gaat surfen op je telefoon. Internet laad veel mbs. Dus kun je beter zo min mogelijk op internet surfen anders zijn je mbs zo weer op en krijg je misschien wel overige kosten erbij extra op je rekening
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft niet welke toestel jij gebruikt maar tegenwoordig heb je daarvoor apps die je data in de gaten houden zodat jij niet over je limiet komt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 1Gb kom je een heel eind hoor. Je kunt beter geen filmpjes kijken (bijv. op YouTube), dat kost veel data. Maar de hele dag non-stop op whatsapp kost echt niet 1 Gb - moet je natuurlijk niet voortdurend foto's en/of video's versturen, want dat kost dan weer wel extra data.

Als je je dataverbruik in de gaten wilt houden, dan kun je daar een 'teller' voor installeren. Ik weet niet wat voor toestel je hebt, maar ik heb een Android en daar heb ik Traffic Monitor op gezet. Geeft heel duidelijk overzicht van je verbruik, ook per app.