hoe kan ik als systeembeheerder opdrachtpomp en taakbeheer in schakelen?(ZIE UITLEG)

Als ik een programma wil openen staat er ''opdrachtpomp is uitgeschakeld door de systeem beheerder'' en als ik taak beheer wil openen staat er ''Taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder'' IK ben wel op het ADMINISTRATOR account aangemeld, maar hoe kan ik het wel inschakelen. (IK GEBRUIK WINDOWS VISTA HOME PREMIUM)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, het is opdrachtprompt, niet opdrachtpomp.

Antwoorden (3)

In dit geval zul je na het BIOS-proces (de merknaam) snel op F8 moeten drukken en dan kiezen voor opdrachtprompt. Je krijgt er 2 seconden de tijd voor.
Lukt ook dit niet dan kan je via de oorspronkelijke vistaschijf of aangemaakte startschijf in het systeem binnenkomen.
Overigens is dit beleid ook in Windows 7 krachtig voortgezet.
Uitleg: zowel opdrachtprompt als taakbeheer zijn in feite manieren om een beveiligd huis via het zolderraam binnen te klimmen! De huidige beveiligingsproblemen en dat geldt in nog meerdere mate voor Win-7 zijn toch écht te herleiden tot jezelf véél te véél rechten toe te kennen want om updates toe te staan heb je echt geen administratorrechten benodigd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lukt het ook niet al je rechtsklikt en als admin uitvoeren ? want het zou gewoon moeten kunnen
ik geloof ook dat ze het hebben uitgeschakeld met latere updates ?
dus kijk eens of je windows update helemaal up to date is
met service packs ed
capthavoc
12 jaar geleden
Kies Start >> Uitvoeren.
Typ in het dialoogvenster Uitvoeren de opdracht regedit en klik op OK.
Kies in de Register-editor HKEY_CURRENT_USER >> Software >> Microsoft >> Windows >> CurrentVersion >> Policies >> System.
Kies Bewerken >> Nieuw >> Sleutel, geef deze de naam System en selecteer deze sleutel. Is de sleutel System al aanwezig, dan kunt u deze stap overslaan.
Rechtsklik in een leeg deel van de rechter schermhelft en kies Nieuw >> DWORD-waarde.
Geef de nieuwe DWORD-waarde de naam DisableTaskMgr en open deze door erop te dubbelklikken.
Vul als waarde het getal 00000000 in om Taakbeheer in te schakelen. Sluit de Register-editor.

wil ook wel lukken