Ik heb een laptop die bij het opstarten alleen een tekst laat zien wat moet ik nu doen?

Ik heb hier een laptop die het normaal wel goed deed en nu staat er 'Reboot and select proper boot device' dus ik deed er een windows 7 cd in maar er gebeurde niks daarna deet ik er een windows 7 herstel cd in maar toen gebeurde er ook niks... Een keertje tilde ik de laptop een beetje omhoog tijdens het opstarten en toen zag je windows opstarten maar verder gebeurde er niet zo veel je zag alleen Windows Xp staan en dat balkje dat zat te laden maar verder niks... Kan iemand mij hiermee helpen ik kan er helaas niks meer mee

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Met dit scherm lijkt het er op dat je harddisk defect is. Het feit dat de ene keer Windows XP wel een stukje opstart en dan weer vastloopt. Wellicht is de oplossing te vinden in het vervangen van je harddisk en de pc opnieuw te installeren. Houd er wel rekening mee dat de kans niet zo groot is dat je alle bestanden van deze harddisk goed terug krijgt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry het gaat om windows 7 ik verwarde deze met XP al denk ik nog steeds dat je het zelfde probleem hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Blijkbaar is Windows 7 beschadigd.

Doe je Windows 7 CD in je computer, start de computer opnieuw op. Er staat dan op het begin "press ** for boot setup", meestal is zijn F8,F9 of F12.

Dan klik je op "Boot from CD".
Dan klik je op Windows herstellen en dan klik je op herstellen, je hebt iets van 2 of 3 keuzes om te herstellen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie nu op 't plaatje staan dat je de Windows 7 CD erin kan doen en dan op een toets moet drukken als die tekst er staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan meerdere oorzaken hebben. Hij herkent i.i.g. je "boot device" (windows XP) niet (goed.)

Wat je kunt doen is kijken of je CD/DVD-speler wel als eerste boot-device staat genoemd, of de harde schijf vervangen. Echter kan het erg veel oorzaken hebben en vereist het een vrij uitgebreid proces, afhankelijk van je laptop (merk en type).

Hierdoor is het dus onmogelijk een direct antwoord te geven.

Voor een uitgebreide uitleg kun je kijken naar de bron, dat is eenzelfde probleem. Mogelijk kun je daar iets mee.

Daarnaast is helpmij (andere bron) een van de gratis computer fora met mensen die je graag helpen je probleem op te lossen.

Ps. Het lijkt me niet echt logisch dat je er een windows 7 herstel CD in doet, als je er windows XP op hebt staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk is windows beschadigd, dit heb ik ook gehad. Maar mijn vader heeft het weer gerepareerd