Shift+"+(letter)
Dit werkt soms niet, soms staat ie in Engels en volgens mij doet hij het dan niet. Als ie in nl staat zet m da. In engels en probeer opnieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij verkeerd staat ingesteld moet je even ctrl+shift doen.

Andere antwoorden (4)

Shift + " + klinker (dan krijg je ë, ö ï enz..)
12 jaar geleden
Een heel mooi lijstje met ascii tekens is te vinden op deze link:

http://duena.telenet.be/ALT_toetsen_lijst.htm

Hier staan ook een aantal symbolen bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Shift toets dan die 2 puntjes die je boven die a o e ziet staan klikken. Je shift toets loslaten en dan de letter die je wilt.

ü ë ä ö
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle letters die een teken boven de klinker hebben kun je als volgt genereren:
Zorg ervoor dat jouw toetsenbordtaal op verenigdestaten internationaal staat. Type dan eerst het teken dat je boven de klinker wilt hebben, er lijkt niets te gebeuren, type nu de klinker. Het teken verschijnt boven de klinker . De tekens zijn : " ' ` ^ deze zijn ingetypt en dan een spatie.
Doe je dat met een klinker ziet het er zo uit:
ë é è û type je na het teken een hoofdletter dan wordt dat: Ü of Ô

Frank