Hoe groot is een normale e-mail?

Ik krijg dagelijks een email van OneDayPrice.nl met daarin de dagaanbieding. Nu wilde ik dit mailtje even uitprinten, en tot mijn schrik bleken het maar liefst 45 a4-tjes te zijn. Dit geldt voor alle mails van dit bedrijf. Lijkt me niet echt normaal. Zijn er richtlijnen voor de lengte van emails?

12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een officiele richtlijn is er natuurlijk niet, maar 'common sense' zou een pagina of 3 a 4 het maximum voor een normale email moeten zijn.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
nee, gelukkig zijn daar geen richtlijnen voor

Antwoorden (2)

Het mooie van e-mail is natuurlijk (o.a.) dat je het niet hoeft uit te printen. Is het nodig dit mailtje te printen? Waarom zou er een maximum lengte aan moeten zitten?

Je kunt toch zelf bepalen wat je wel en niet print? Als ik een pagina van een website ga printen, bepaal ik dat zelf. En als er dan veel tekst op staat ga ik niet contact opnemen met de webmaster omdat ik vind dat hij te lange teksten schrijft en dat me veel papier en inkt kost?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig zijn er geen beperkingen aan de lengte van emails. Als jij de dagaanbieding wil printen, dan kies je in het printmenu "deze pagina", of het aantal pagina's dat je wil printen. Er is geen enkele reden waarom je 45 pagina's zou printen. Waarschijnlijk zit er een heleboel extra info achter. Dus, selecteer even wat je wil printen met je rechter muisknop en druk alleen dat gedeelte af of ga naar het printmenu en kies voor niet "alles" , maar voor het gedeelte dat je wil printen.