Dat betekend uit Bohemen, dat is de westelijke helft van Tsjechië.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou goed zijn als je nog wat meer over de context vertelde. Met boheems wordt ook vaak zoiets als 'vrolijke volkskunst' bedoeld, zoals in bijvoorbeeld bierfeesten met volksdans. Of schilderijtjes van de Madonna with the big boobies, of het zigeunerjongentje met de traan op z'n wang.

Een Bohemien is een Frankrijk een volkse, onbezorgde levensgenieter, zogenaamd naar voorbeeld van de zigeuners van vroeger.