Ik heb net windows 7 opnieuw geïnstalleerd, hoe kom ik nu aan driver?

ik weet niet precies wat er allemaal in mijn pc zit, aangezien ik een ''door een bedrijf samengestelde'' computer heb, ik heb de doos etc. niet meer, wat moet ik nu doen? is er een handig programma'tje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als alles goed werkt is het niet nodig.

Antwoorden (4)

je kunt de drivers installeren door naar:
apparaatbeheer en dan online naar drivers zoeken ;-).
Als dat niet lukt dan moet je eerst handmatig je netwerk adapter driver downloaden en installeren!

Toegevoegd na 1 minuut:
Drivers installeren
Staan er na het doorlopen van de Windows-setup nog niet herkende hardware-items in het Apparaatbeheer, dan kunnen deze wellicht alsnog via Windows Update worden geïnstalleerd. Biedt ook dit niet de oplossing, dan moet worden teruggevallen op de door de fabrikant geleverde drivers. Deze worden doorgaans bij aanschaf van de hardware op een CD/DVD meegeleverd, het is echter beter de driver van de website van de fabrikant te downloaden zodat met zekerheid de meest recente versie wordt geïnstalleerd. De meeste hardware is voorzien van een goede installatiehandleiding. Door deze nauwkeurig te volgen, worden onverwachte installatieproblemen zoveel mogelijk voorkomen. Het installeren van de driver komt meestal enkel neer op het uitvoeren van het installatiebestand, de procedure voltrekt zich vervolgens (bijna) automatisch. In sommige gevallen is het daarna nog wel noodzakelijk de computer opnieuw op te starten.

Voor het downloaden van de meest recente drivers staat hieronder een lijstje met bekende hardware-fabrikanten:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer het programma drivermax eens. Die zoekt welk apparaat welke driver nodig heeft. Kijk dan ook eens op de site vd fabrikant vh apparaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Download (desnoods met een 2e pc) op een stick het programma"DriverEasy" ,en voer dat op die pc uit.Dit programma herkent samenstelling van de computer en geeft op welke drivers ontbreken en welke je moet installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan Aida32 downloaden, dat schijnt wat beter te zijn dan Windows eigen 'apparaatbeheer'. Hier kan je ook alles wat in je pc zit zien. Dan google je even op de naam (zet er desnoods achter wat het is, bijv 'videocard') en dan 'driver download' oid erachter. Succes