Mijn Windows 7 computer is gecrasht. Kan ik Windows 8 gebruiken?

hallo iedereen,
Vanmiddag is mijn Windows 7 computer gecrasht. Ik heb momenteel het geld niet om mijn computer te repareren. Is het een mogelijkheid om de gratis beta versie van Windows 8 te instaleren en te gebruiken?
Alvast bedankt!

Toegevoegd na 16 minuten:
wel bedankt voor jullie antwoorden, ik heb geen herstel partitie... En ik heb echt windows nodig. Dit is het enigste os dat met school compatibel is. Ik heb windows 8 wel al (voordat mijn computer crashte) veel in virtualbox gebruikt. Het werkte best fijn. Dit is ook even de enigste boot disk die ik hier heb liggen... Is er ook een ander gratis os die met windows toepassingen werkt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Dat kun je beter niet doen. Je zegt het al zelf: het is een bèta. Hier zitten waarschijnlijk nog bugs in en dat is niet fijn.

Als ik jou was, zou ik gewoon nog even W7 gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan wel maar veel software is niet geschikt vor Windows 8 dus dat werkt niet. Ook zal je geen updates ontvangen en dus een gewone Windows moeten installeren daarvoor. Aangezien het een beta is raak je dan al je bestanden kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je niet gewoon een herstel partitie ?
of een dvd van windows 7 ?
je kan heel veel zelf als je alleen softwarematig gecrashed bent
en mocht er toch iets met je hardware zijn dan zal windows 8 toch ook niet werken

je kan dan nog beter effen zoeken naar ene gratis ubuntu dvd of andere gratis linux versie

Toegevoegd na 17 minuten:
Als je wel een legaal serienummer hebt op de sticker zou je in principe via torrent wel een juiste versie windows 7 install dvd
kunnen downloaden en branden.
vermijd wel de uitgebreidere versies met allerlei ander software ingebouwd die zijn meestal voorzien van een niet legaal serienummer en WGA crack
let wel dat dus de taalversie en de naam hetzelfde is
dus had je premium dan moet je ook premium gebruiken
en natuurlijk een dutch version als je oude ook dutch was
en naturlijk moet je er op letten dat een 64 bits versie neemt als je oude dat ook was
dus een echte kale windows 7 install dvd
op die manier kan je wellicht ook eerst proberen je oude systeem te herstellen
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal pakt een hogere versie van windows een lagere versie niet meer aan.Dus kan je na het downloaden geen windows 7 meer installeren tenzij de de gehele pc formatteert.Misschien is systeemherstel (=de pc terugdraaien naar een eerdere datum)nog een optie als je deze uitvoert desnoods in veilige modus.
capthavoc
12 jaar geleden
windows 8 kan je instaleren maar dan raak je waarschijnlijj alles van je oude versie kwijt
maar hoe werk je nu dan ? kan je niet op deze pc een dvd branden ?
gecrasht? blauw scherm? error code?
draait de pc nog hoor je de voeding werken zie je de processor koeling draaien?
zit er niet te veel stof vuiligheid rond de koeling ventilators,
want dan gaat de temperatuur de hoogte in en sluit je pc in de meeste gevallen af,
voorzichtig pc bak (destop) openen kijk of er te veel stof haren in de ventilators zit uit blazen met een rietje voorzichtig met tanden borstel los maken stofzuigen,verwijder enkel de processor koeling ventilator en zeker niet de koelings blok ,want je moet na ieder verwijdering van het koelblok koelpasta tussen de processor en koelblok aan brengen,
is dat alles niet het geval(vuil,stof,kat/hondhaar/vogel pluimkes,met roken in huis wordt de rook en restanten er in gezogen)
kan je alle aansluitingen losmaken,stekker voeding,beeldscherm,homecinema dus alles die elektriciteit gebruikt aangesloten aan je pc,afkoppelen,

verwijder de cmos battery op het moederbord lijkt op een muntstuk,
http://www.vetvrij.com/phpBB3/viewtopic.php?f=189&t=2322

handleiding weet nu niet of je mag door verwijzen naar andere forums anders mods. edit het
dan blijf je gedurende een tijd (hangt af van pc tot pc )aan uit knop van je pc ,aan uti aan uit aan uit meestal 30sec volstaat om alle elektriciteit uit je systeem te krijgen,
er na steek je de batterij er terug in checkt of alle ram latten ,en andere componenten goed vast zitten,
start je pc op en wie weet lukt het hiermee 80%kans
dan ga je best in je bios om tijd en datum in te stellen,
heb je nog problemen ligt het aan een besmetting ,
virus,grayware,adware trojans enz,meestal zelfs na verwijdering met programs,tools wordt de besmetting opnieuw aktiveert om dat het ook in je systeemherstel vast genestelt zit,dat is dan weer een ander verhaal,die ook op te lossen,

vriendelijke groeten