Ik heb te veel pc cleaner gebruikt bij mijn laptop waardoor er vocht achter het scherm zit. Hij is verzekerd. Maar wat is de gang van zaken?

Krijg ik een nieuwe laptop of gaan ze een nieuw scherm steken? (Mijn toetsenbord was ook redelijk vochtig)

Toegevoegd na 38 minuten:
"Nog meer zekerheid met een laptopverzekering
Voor studenten die extra zekerheid willen, bieden wij verschillende verzekeringen aan voor je laptop. Een laptopverzekering geeft 2 of 3 jaar zekerheid t.a.v. defecten die 'door eigen toedoen' worden veroorzaakt. Want een ongelukje is zo gebeurd. Het kan iedereen overkomen: in een onbewaakt ogenblik valt er koffie over het toetsenbord of de laptop glijdt uit je handen en valt op de grond. Zelfs diefstal en beroving is in een aantal gevallen meeverzekerd. "

Heb ik net gevonden. Zit ik dan wel safe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dergelijke verzekeringen gaan uit van defecten en ongelukjes, niet van onjuist gebruik ben ik bang...de scheidslijn tussen garantie en een verzekering is vaak heel klein en meestal overlapt het elkaar volledig. Je zou " de waarheid kunnen aanpassen" door iets met regen ofzo. You do the rest ;-) succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zullen hem waarschijnlijk gewoon terug sturen als zijde niet vallen onder de garantie voorwaarden
ongeluk. fabrieksfouten etc
je hebt namelijk zelf onkundig gehandeld vrees ik
en dat valt niet onder de garantie
capthavoc
12 jaar geleden
Als je de laptop hebt verzekerd tegen schade die je zelf (dus door eigen schuld) veroorzaakt, lijkt me dat ze de schade (geheel of gedeeltelijk) moeten vergoeden. Hoe het precies zit, is helemaal afhankelijk van de polisvoorwaarden die op de verzekering van toepassing zijn. Staan daar uitzonderingen in? Is "in de kleine lettertjes" aangegeven welk deel van de kosten wordt vergoed en welk gedeelte voor jouw eigen rekening komt? Alleen jij kunt die vraag beantwoorden, door de polisvoorwaarden zorgvuldig te bestuderen.

Bij reparatie kun je ervan uitgaan dat een leverancier in principe altijd zal kiezen voor de (voor hem) goedkoopste oplossing.

Overigens heb ik zelf ooit eens een dure bril gekocht inclusief een (gratis) verzekering, óók voor schade door eigen toedoen. Toen ik acht maanden na aankoop per ongeluk bovenop de bril ging zitten, was er vrijwel niets meer van over. Ik kreeg zonder problemen een nieuwe bril en hoefde niets bij te betalen. Het kán dus wel...

Succes!
Pieter2011