Wat heeft een review voor nut als ze alleen maar positieve plaatsen?

Ik weet niet of het zo is hoor, maar ik had een positieve review gegeven op een artikel van een bekende webshop. Het heeft drie dagen geduurd voordat ik een email kreeg met dat mijn review was geplaatst. Deze was dus duidelijk eerst beoordeeld. Hierdoor vroeg ik mij dus af of ze hem ook wel hadden geplaatst als die negatief was geweest. Als dat zo is dan heeft zo'n review overzicht toch geen nut, en is nog misleidend ook?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou zeggen; probeer nog 2 a 3 reviews te plaatsen:

1. Noem eerst enkele slechte punten op, maar vat samen dat hij toch goed is
2. Noem wat slechte punten op, en zeg dat je misschien beter een andere had kunnen kopen
3. Noem het hele apparaat niets en kraak het af.

Aan de hand hiervan kun je dus bepalen hoe "eerlijk" de site is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het kan ook zijn dat ze dit doen op basis van scheldwoorden etc. Houd daarom je reactie's normaal en objectief.

Indien ze dus alleen de goede doorlaten, dan is het dus nutteloos en zou ik die site niet meer vertrouwen qua reviews. Ze passen het aan naar hun eigen hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (2)

Daar heb je helemaal gelijk in. De meeste revies op sites zijn daarom ook nutteloos. Slechts enkele sites hebben echte reviews (Zoals ebay). Ook onafhankelijk revie sites zijn niet 100% aterdicht: Daar worden stelselmatig mensen ingehuurd die tegen betaling positieve revies voor bedrijven schrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij lijkt als het product goede review krijgt, dat het ook goed is. Deze worden nagekeken om spam te voorkomen
Bronnen: