Hoe sluit je een programma af die is vastgelopen?

Op het kruisje klikken, taakbeheer - taak beeindigen en process beeindigen werken niet. Zijn er nog andere opties behalve een pc reboot? ik gebruik windows 7

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

wat bij mij verbazingwekkend ook nog wel eens wil helpen, is eenzelfde programma weer proberen te starten. Dus als het bijvoorbeeld W7 verkenner is, nog een sessie van W7 verkenner starten. Dit hielp mij een aantal keer, ook met Excel. Het geeft het proces van het programma een restart. Daarbuiten is er behalve Taakbeheer en de *toetsencombinatie* Alt F4 bij mijn weten niets in W7 zelf wat verder kan helpen.

Pc uit doen en weer aan

je kan op alt f4 klikken. misschien helpt dat

In taakbeheer naar processen gaan. Dan het proces van het programma selecteren (is iets anders dan de naam van het programma, maar lijkt erop) en dan dat proces beëindigen.

ctrl alt delete alt f4 kruisje rechts klikken op de taakbalk en dan afsluiten kiezen

Als er echt niets anders op zit dan de pc uit en aan doen, maar het nog wel mogelijk is af- en aan te melden, kun je dat beter eens proberen. Stuk sneller.

Als de PC nog steeds niet reageert na het proces beïndigen via Ctrl+Alt+Del dan kan je nog een paar wanhoopspogingen doen zoals Escape, Windows knop... Maar grote kans dat dat juist niets gaat oplossen. Deze situatie kent elke PC gebruiker maar al te goed, en telkens is er maar 1 oplossing... Pc afzetten via de knop en hopen dat hetgeen waar je mee bezig was is opgeslagen, er zit niets anders op. Afwachten heeft ook geen zin, je pc zit vast en moet worden afgesloten. Als je toch wacht ziet je haar grijs voor je het beseft.

Met Ctrl+Shift+Esc kom je rechtstreek in het taakbeheer en via hier kan je programma's die niet meer reageren beeindigen. Anders kan je jou PC uit zetten en weer aan Toegevoegd na 1 minuut: Als het programma zelf niet wil stoppen kan je het process proberen te stoppen Toegevoegd na 1 minuut: Als het programma zelf niet wil stoppen kan je het process proberen te stoppen

taakbeheer starten (ctrl alt delete) processen Dan kun je kiezen om een proces te beëindigen.

nee, er zijn buiten taakbeheer en Alt F4 geen acties die een vastgelopen programma kunnen beeindigen. taakbeheer werkt trouwens ook niet in alle gevallen. wat ik zelf in zo'n situatie doe is de 'power aan' drukknop van de pc (of laptop) ingedrukt houden tot de pc opnieuw opstart (je hoort en ziet dat gebeuren). deze wijze geeft de minste kans op schade aan je harddisk. schakel je je pc toch liever gewoon uit wacht dan een half minuutje met opnieuw opstarten, een eventueel draaiende harddisk is dan tot stilstand gekomen.

Taakbeheer zou het in alle gevallen moeten doen. Dus of je heb een oudere computer of er staat heel veel op je harde schijf of hij is vaak naar installatiewaarde gereset. Dit probleem had ik eerst ook. Dit is makkelijk op te lossen door een windows 7 installatie CD te pakken (niet met programma's van windows zelf, deze werken vaak niet optimaal en het resultaat is van kleine duur) en klik op aangepaste installatie dan kan je windows 7 installeren en ook meteen de hele schijf leeggooien en hij maakt de oude windows een old.windows map voor als het mis gaat. Ik weet dat dit niet helemaal je vraag was maar als taakbeheer en je hele computer vastloopt vind ik dit uit ervaring heel erg irritant en jij waarschijnelijk ook.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100