Hoe sluit je een programma af die is vastgelopen?

Op het kruisje klikken, taakbeheer - taak beeindigen en process beeindigen werken niet. Zijn er nog andere opties behalve een pc reboot? ik gebruik windows 7

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K

Het beste antwoord

wat bij mij verbazingwekkend ook nog wel eens wil helpen, is eenzelfde programma weer proberen te starten. Dus als het bijvoorbeeld W7 verkenner is, nog een sessie van W7 verkenner starten. Dit hielp mij een aantal keer, ook met Excel. Het geeft het proces van het programma een restart. Daarbuiten is er behalve Taakbeheer en de *toetsencombinatie* Alt F4 bij mijn weten niets in W7 zelf wat verder kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handig, ga ik zeker proberen

Andere antwoorden (8)

Pc uit doen en weer aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan op alt f4 klikken. misschien helpt dat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, Alt F4 sluit een programma direct af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alt F4 is een toetsencombinatie, je klikt er niet op....
In taakbeheer naar processen gaan.
Dan het proces van het programma selecteren (is iets anders dan de naam van het programma, maar lijkt erop) en dan dat proces beëindigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ctrl alt delete
alt f4
kruisje
rechts klikken op de taakbalk en dan afsluiten kiezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
In de vraag had je kunnen lezen dat dat niet werkt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Amadea
dan kun je nog wel wat meer antwoorden van - voorzien
Als er echt niets anders op zit dan de pc uit en aan doen, maar het nog wel mogelijk is af- en aan te melden, kun je dat beter eens proberen. Stuk sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Ctrl+Shift+Esc kom je rechtstreek in het taakbeheer en via hier kan je programma's die niet meer reageren beeindigen.
Anders kan je jou PC uit zetten en weer aan

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het programma zelf niet wil stoppen kan je het process proberen te stoppen

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het programma zelf niet wil stoppen kan je het process proberen te stoppen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, er zijn buiten taakbeheer en Alt F4 geen acties die een vastgelopen programma kunnen beeindigen. taakbeheer werkt trouwens ook niet in alle gevallen.

wat ik zelf in zo'n situatie doe is de 'power aan' drukknop van de pc (of laptop) ingedrukt houden tot de pc opnieuw opstart (je hoort en ziet dat gebeuren).
deze wijze geeft de minste kans op schade aan je harddisk. schakel je je pc toch liever gewoon uit wacht dan een half minuutje met opnieuw opstarten, een eventueel draaiende harddisk is dan tot stilstand gekomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook eerst proberen om je PC gewoon te herstarten. Vaak willen vastgelopen programma's dan alsnog loskomen. Genoeg om je computer te laten herstarten i.i.g.
Stuk safer dan meteen op de power-knop te drukken, dat is je állerlaatste redmiddel.
Taakbeheer zou het in alle gevallen moeten doen. Dus of je heb een oudere computer of er staat heel veel op je harde schijf of hij is vaak naar installatiewaarde gereset. Dit probleem had ik eerst ook. Dit is makkelijk op te lossen door een windows 7 installatie CD te pakken (niet met programma's van windows zelf, deze werken vaak niet optimaal en het resultaat is van kleine duur) en klik op aangepaste installatie dan kan je windows 7 installeren en ook meteen de hele schijf leeggooien en hij maakt de oude windows een old.windows map voor als het mis gaat.

Ik weet dat dit niet helemaal je vraag was maar als taakbeheer en je hele computer vastloopt vind ik dit uit ervaring heel erg irritant en jij waarschijnelijk ook.