Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn de dvd's opeens zo duur bij mijn vaste online shop?

Ik koop mijn dvd's altijd per spindel van 100 stuks. Voor zo'n spindel betaalde ik tot nu toe zo'n 20 euro bij een online winkel in Duitsland.

Zojuist wilde ik een nieuwe spindel bestellen. Het lijkt erop dat de prijzen enorm zijn gestegen. Een spindel van 50 stuks kost nu 35,95. Spindels van 100 zijn er zo te zien niet meer.
De prijzen zijn dus ruim verdrievoudigd, zo lijkt het! Waar kan dat aan liggen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik dacht even dat het te maken had met de thuiskopieheffing. Maar ik zie nu dat mijn vaste merk bij de Nederlandse webshop Big Dennis nog steeds rond de 20 euro kost. Dus aan de thuiskopieheffing ligt het niet, zou je zeggen.
Nou ja, dan maar bestellen bij Big Dennis. Maar vreemd blijft het.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is een rechtzaak geweest tegen zaken die vanuit Duitsland verkopen. Het is nu verboden om dit soort media aan Nederland te verkopen. In Duitsland heffen ze namelijk geen thuiskopieheffing bovenop elke cd/dvd/blu-ray.

De 15 euro prijs verschil is de thuiskopieheffing. In Nederland wordt bovenop elk draagbaar media zoals een floppy/cd/dvd/mp3-speler/blu-ray een percentage belasting gedaan (zoals bij sigaretten en benzine).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien omdat de feestdagen eraan komen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is er iets gaande in Duitsland waardoor de vraag naar DVD's enorm is gestegen. Een thuiskopieheffing die wordt ingevoerd bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding