Waarom zijn de dvd's opeens zo duur bij mijn vaste online shop?

Ik koop mijn dvd's altijd per spindel van 100 stuks. Voor zo'n spindel betaalde ik tot nu toe zo'n 20 euro bij een online winkel in Duitsland.

Zojuist wilde ik een nieuwe spindel bestellen. Het lijkt erop dat de prijzen enorm zijn gestegen. Een spindel van 50 stuks kost nu 35,95. Spindels van 100 zijn er zo te zien niet meer.
De prijzen zijn dus ruim verdrievoudigd, zo lijkt het! Waar kan dat aan liggen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik dacht even dat het te maken had met de thuiskopieheffing. Maar ik zie nu dat mijn vaste merk bij de Nederlandse webshop Big Dennis nog steeds rond de 20 euro kost. Dus aan de thuiskopieheffing ligt het niet, zou je zeggen.
Nou ja, dan maar bestellen bij Big Dennis. Maar vreemd blijft het.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Er is een rechtzaak geweest tegen zaken die vanuit Duitsland verkopen. Het is nu verboden om dit soort media aan Nederland te verkopen. In Duitsland heffen ze namelijk geen thuiskopieheffing bovenop elke cd/dvd/blu-ray.

De 15 euro prijs verschil is de thuiskopieheffing. In Nederland wordt bovenop elk draagbaar media zoals een floppy/cd/dvd/mp3-speler/blu-ray een percentage belasting gedaan (zoals bij sigaretten en benzine).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien omdat de feestdagen eraan komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is er iets gaande in Duitsland waardoor de vraag naar DVD's enorm is gestegen. Een thuiskopieheffing die wordt ingevoerd bijvoorbeeld.