Dit staat voor Blue Ray rip. Dat wil zeggen dat het een "kopie"is van een Blue Ray Disk.Dit kom je tegen in de nieuwsgroepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan hebben ze het gekopieerd van een 'blue ray' schijfje. Dat is een soort van dvd maar dan betere kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan hebben ze het inderdaad gekopieerd van een blue-ray schijfje. Maar dit betekent niet automatisch ook dat het kwaliteit net zo mooi is als de originele exemplaar. Bij een rip wordt het filmpje meestal verkleint ( dus het beeldkwaliteit verminderd ) zodat het voor de mensen sneller te downloaden is ( omdat het dan dus minder GB is ). Je hebt ook blue-ray rips van de originele staat, daar staan in de naam ook meestal 1080P in, dus volledig HD. Deze zijn dus niet verkleint, duurt dus ook langer om het de downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn voorgangers hebben het juiste antwoord reeds gegeven.
Maar voor de punctualiteit: de juiste benaming is "Blu-ray" ipv het vaak gebruikte; Blue ray.