Hoe kan je het lettertype Bookshelf Symbol 7 terugdraaien?

Ik heb een bestand opgeslagen met dat lettertype in word, maar krijg het nu niet meer normaal, met gewone letters. Hoe draai ik dit terug?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

De gehele tekst selecteren (ctrl A) dan bij "lettertype" deze veranderen in gewenst lettertype.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lukt helaas niet, een paar zinnen komen te voorschijn, maar de rest worden vierkantjes. :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij alle lettertypes ja.
Selecteer de hele tekst en druk op Spatiebalk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Font "Bookshelf Symbol 7" is niet voor normale tekst, maar voor (inderdaad) symbolen. Omzetten in een "gewoon" tekstfont levert "vierkantjes" voor de niet standaard tekens door de omzetting in Unicode.

(Vergelijk het maar eens met fonts als "wingdings").

Er is een oplossing, nl een Vba macro, die staat hier:
http://support.microsoft.com/kb/290978