Hoe zet ik e-mail correspondentie op harde schijf?

Ik heb heel veel e-mail correspondentie in outlook express staan. Als mijn computer het ooit opgeeft, ben ik alles kwijt. Daarom wil ik graag alle correspondentie overzetten op mijn externe harde schijf.
Ik kan natuurlijk de tekst van elk bericht copieren naar een bestand op de harde schijf maar dan ben ik maanden bezig.
Hoe kan ik alle correspondentie in 1 keer naar de externe harde schijf kopieren?

Weet jij het antwoord?

/2500

Zoek de pst file op, dat is het bestand waar alles in zit aan post... Maak daar een kopie van en sla die ergens op... Bingo... Toegevoegd na 1 minuut: Die file kun je vinden in outlook, klik op extra, accountinstellingen en dan in window onderin, dat is het pad... naar je outlook.pst file... Toegevoegd na 1 minuut: Outlook-express is analoog...

Om uit te vinden waar de emails zijn opgeslagen, start u Outlook Express een selecteert u in het menu Extra | Opties het tabblad Onderhoud. Op het tabblad Onderhoud vindt u de knop Archiefmap. Wanneer u op deze knop klikt verschijnt er een venster met de verwijzing naar de map waar de bestanden zich bevinden. Start vervolgens Verkenner en navigeer naar deze map. In de map bevinden zich een aantal bestanden met de extensie .DBX. In deze bestanden zit uw mail opgeslagen. Door simpelweg een kopie te maken van deze bestanden stelt u uw emails veilig. Een Outlook Express backup maken van het adresboek waarin alle email adressen zich bevinden is een verstandig idee. Email adressen worden door Outlook Express opgeslagen in een bestand met de extensie .WAB. Het adresboek is een verborgen bestand en moet eerst zichtbaar gemaakt worden in de Windows Verkenner voordat u het kunt kopieeren. Om een verborgen bestand zichtbaar te maken start u de Windows Verkenner en selecteert u in het Menu Extra | Mapopties het tablad Weergave. Hier haalt u door in het vakje te klikken, het vinkje weg voor "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen". Vervolgens scrollt u naar beneden en klikt u in het cirkeltje "Verborgen mappen en bestanden weergeven". Door eerst op toepassen te klikken en vervolgens boven in het venster op de knop "Op alle mappen toepassen" worden alle bestanden zichtbaar. Navigeer naar de map C:\Documents and Settings\Gebruiker\Application Data\Microsoft\Addresbook en maak een kopie van de bestanden die zich in deze map bevinden. Let op dat u het Adressbook van de juiste gebruiker kopieert. Wanneer meerdere gebruikers op de computer zijn aangemaakt, bestaan er vaak meerdere Adresboeken.

een online backup is ook een goed idee je kan bij mozy.com gratis 2 gig krijgen zie link als je die aanklikt kun je een account opzetten en de software downloaden en krijg ik ook weer wat extra ruimte er wordt wel een testje gedaan om te kijken of je verbinding snel genoeg is maar dat zal wel denk ik en er zit een voorgeprogrammeerde backup voor je email en adressen etc

Bronnen:
https://mozy.com/?code=PJ43SI

heb je een hotmail adres?want ik heb ook een keer gehad dat de pc het opgaf en nu mail ik alle belangrijke dingen naar mijn hotmail adres.Als dan je pc er mee ophoud kan je altijd bij je nieuwe pc of als hij gemaakt is in je hotmail weer terecht bij je mailtjes.deze blijven er altijd instaan. Het is niet helemaal waar je naar vraagt maar wel een oplossing voor een eventueel probleem!!!!

Kennispartner van GoeieVraag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100