wat is nu het verschil tussen CD-r en CD+r?

wat is het verschil in prijs, kwaliteit en mogelijkheden
enwat kun je doen asl je voor een DVD+\-r te weinig ruimte hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

CD+R bestaat niet. Misschien bedoel je DVD-R en DVD+R?
Tijdens de ontwikkeling van de DVD kwamen twee bedrijven met twee verschillende voorstellen voor DVD-media. Hierdoor onstonden er twee kampen die elk een voor een eigen DVD-formaat kozen. Voor de consument is dit te herkenen aan het minteken (-) en het plusteken (+) in respectievelijk DVD-R/RW en DVD+R/RW.
Het schrijfproces tussen de beide DVD-formaten is verschillend. Hierdoor is er een hogere schrijfsnelheid mogelijk met een DVD+R en biedt deze een grotere compatibiliteit met andere DVD spelers dan de DVD-R.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je mediamarkt verkocht?? aan wie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
XD
fremar
12 jaar geleden
al eens CD+R gezocht op google?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kom maar met bewijs voor het bestaan cd+r, DVD+R bestaat van cd+r heb ik nog nooit gehoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat schijfjes fabrikanten gewoon cd-r als cd+r verkopen want als technisch verschil bestaat het niet iig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.pcmag.com/encyclopedia_term/0,2542,t=CDR&i=55404,00.asp