Wie heeft er ervaring met de service voor Medion pc's van Aldi?

Als ik het google vind ik vooral negatieve ervaringen, is het echt zo erg als ik daar lees?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
benieuwd naar de antwoorden. medion staat als goed bekend. qua service heb ik geen idee, alleen dat dit soort artikelen eigenlijk niet in een supermarkt thuishoren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, het is nooit zo erg als je op internet leest. Mensen die negatieve ervaringen hebben zijn sneller geneigd om hun bevindingen te delen met anderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vriend van me had een PC met 3 jaar garantie, stopt er een maand voor de garantie einde datum mee, belt Medion op, had nog een nummer ergens en kon zo de pc opsturen kreeg hij hem weer netjes gerepareerd terug.

Het beste antwoord

Mijn ervaring is met electronica bij de aldi is dat het best in orde is. De producten zijn (zeker voor die prijs) van uitstekende kwaliteit. Ze moeten immers vechten tegen het goedkope rommel-imago van de Aldi en dus moeten hun spullen echt wel goed zijn. Ik ken nogal wat mensen die ene pc, notebook, digitale camera enz hebben gekocht bij Aldi en die zijn zonder er uitzondering blij mee. Op 1 pc na die problemen gaf. Die is 6 weken weg geweest voor reparatie en toen ontvingen ze toch maar een nieuwe, die het al 4 jaar volhoudt.

Voor service en garantie moet je niet bij de aldi zijn, maar moet je dit rechtstreeks bij de fabrikant regelen. Dat lossen veel winkelketens trouwens zo op. Het enige wat ze vaak nog voor je doen is het apparaat opsturen, maar zelf repareren doet vrijwel geen winkel meer. Zelf heb ik eens lopen tobben met een packardbell pc, destijds toch echt een goed (duur) merk. Die heb ik 3 keer moeten opsturen omdat de reparatie niet afdoende was.

Persoonlijk vind ik de service en garantie via de Aldi dus zeker niet slecht. Maar de computerbranche staat in zijn geheel toch al niet bekend om de goede service.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet met de pc wel met een accessoireset die ik ooit heb gekocht met een minimuis en wat kabeltjes e.d. voor het geweldige bedrag van € 19,95.

Hier zat zelfs 3 jaar garantie op en precies 1 maand voor het einde van de garantie ging de muis stuk. Ik gebeld met Medion en werd heel serieus te woord gestaan. Ik kreeg een nummer wat ik moest vermelden bij de set die in zijn geheel moest worden teruggestuurd.

En ik kreeg keurig een heel nieuwe set met muis en de nieuwste kabeltjes. Alleen hier zat geen garantie meer op werd er bij vermeld, logisch natuurlijk.

Dus ik kan alleen maar zeggen mijn ervaring was zondermeer heel positief.
12 jaar geleden
Ik heb alleen maar goede ervaringen gehad! Had 2 laptops van medion en allebei hadden ze een gedeeltelijke kapot scherm. Toen gebeld met medion en ze kwamen hem de volgende morgen ophalen! Ook een keer een kapot moederbord gehad en deze werd ook opgehaald en binnen 2 weken had ik weer mijn laptop! Wat het vooral is bij negatieve internet reacties is dat mensen eerder moeite doen om een negatief verhaal online te plaatsen dan positief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook ik heb alleen maar uitstekende ervaringen met Medion (Aldi). Helemaal niks mis mee. Kwamen zelfs aan huis voor de reparatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het koelsysteem van de laptop van mijn zoon was stuk, 3 dagen na verlopen van garantie, Medion deed niet moeilijk en repareerde kosteloos en zette zelfs ongevraagd 3 nieuwe toetsen, die stuk waren op de laptop, alles gratis, buiten de garantie, geweldige service dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er wordt gebruikt gemaakt van onderdelen van verschillende fabrikanten welke een nieuwe benaming krijgen
hierdoor is online ondersteuning lastig maar wel mogelijk, denk aan drivers, bios-update etc.