Kan iemand hetzelfde X-Originating-IP adres hebben in verschillende landen?

Hoi,

Een familielid zit voor zijn werk in Singapore en ik heb contact met hem. Als ik naar zijn X-Originating IP adres kijk in hotmail dan is deze hetzelfde als in een bericht verstuurd vanuit Nederland. Hij heeft ook een hotmail gestuurd vanaf zijn iPad, ook daar hetzelfde X-originating IP adres in hotmail.

Ik snap dit niet. Ik verwacht verschillende iP's en zeker niet dezelfde in andere landen. Ga dus twijfelen of hij wel daar echt is....iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Het zou heel goed kunnen dat hij in Singapore inlogt op de server van zijn werk. Op dat moment is zijn IP-adres dan het IP-adres van de servercomputer. Ik heb het net zelf even getest. Als ik ingelogd ben op mijn werk en dan in Internet Explorer naar "whatismyip.com" ga, dan heb ik inderdaad een ander IP-adres. Dat andere IP-adres heb ik ingevoerd op https://apps.db.ripe.net/search/query.html;jsessionid=B91340555010FD7EC75800D87BA0F3FF.apps3 en dan komen inderdaad de gegevens van de internetprovider van mijn werk tevoorschijn. Wanneer ik datzelfde doe als ik in Singapore zit, zal ook het IP-adres van mijn werk het X=originating IP adres zijn zoals dat in Hotmail wordt genoemd.