Hoe komt het dat het geluid van mijn pc opeens harder en zachter gaat?

Soms doet het geluid van mijn computer heel raar. Zonder dat ik ook maar iets doe, gaat het geluid harder en een paar seconden later weer zachter. Tussen zo'n golf zitten ongeveer 10 seconden. Dit gaat zo een paar minuten door en dan is het over.
Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Heel waarschijnlijk is je geluidskaart nogal stoffig. Openmaken en met zachte kwast stof verwijderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet duidelijk wat je met 'geluid' bedoelt.
Heb je het over geluid via je geluidskaart of het geluid van de ventilatoren?
Voor het eerste is al een antwoord gegeven; voor de laatste: dit kan omdat het in je PC boven een bepaalde temperatuur komt. Je computer zal de ventilator dan tijdelijk harder laten blazen zodat de temperatuur weer in de 'normale' zone komt.