wat is het percentage vd internetpenetratie in nederland? ofwel het aantal mensen met internetaansluiting

en waar is dit het hoogst? en het laagst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Uit een Europees onderzoek blijkt dat Nederland in de Europese Unie procentueel de meeste huishoudens met een internetaansluiting telt. Van alle huishoudens in de EU is 43 procent nog verstoken van internet, blijkt uit de zogeheten Eurobarometer.

Het onderzoek naar de beschikbaarheid en het gebruik van internet, telefoon en televisie binnen de Europese Unie is uitgevoerd onder 27.000 huishoudens. Opvallend is dat nog miljoenen Europeanen zijn verstoken van Internettoegang: zeker 43 procent van de ondervraagden heeft geen directe toegang tot het web. Met name op de Balkan en in Oost-Europa blijft de beschikbaarheid van internet ver achter; hekkensluiter is Roemenië waar slechts 31 procent van de huishoudens internettoegang heeft.

Lijstaanvoerder is Nederland, waar 89 procent van alle huishoudens een internetaansluiting heeft, waarvan 79 procent met breedbandsnelheid. België behaalt 60 procent, waarvan 54 procent een breedbandabonnement heeft. Daarmee zit het in de Europese middenmoot. Adsl is nog altijd de dominante breedbandtechniek.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Gegevens van één jaar geleden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

94% van alle huishoudens heeft wel internet 6 % niet

Toegevoegd na 19 seconden:
zie bron