Ik heb een erg trage computer Binnenkort word hij helemaal opnieuw geinstalleerd. Wat zijn de beste progamma's om mijn computer snel te laten blijven?

Ik heb nu een heel trage computer. Hij word opnieuw geinstalleerd. Hoe kan ik er voor zorgen dat hij daadwerkelijk snel blijft? dus welke programma's zoals virusscanners, firewall, cleaners. Alles om de computer snel te houden, en nog sneller te maken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Juist zo min mogelijk installeren

Het beste antwoord

Inderdaad weinig installeren maar hier een lijstje:
- Office 2010/2003/2007
- Internet Explorer 9
- ESET NOD 32, weet niet of je hebt maar je kunt ook een andere maar kijk uit! bij sommige virusscanners kan je PC langzamer worden.
- Your Uninstaller 2011/2010
Waarom? Als je een program deinstalleert blijven de resten altijd achter in het register, dit programma verwijdert alles!

En veel dingen kun je ook downloaden en starten zoals bij Teamviewer ofzo..

Wat je ook kunt doen is geen converter downloaden ofzo.
Dus bijvoorbeeld om liedjes te downloaden niet met een programma maar via een site, dat kan ook nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Het beste installeer je dan niet een windows OS, maar een linux OS. die zijn nadrukkelijk sneller. En je kan er hetzelfde mee; Je moet alleen even wennen aan nieuwe progs.

McAfee internet securities maakt je pc onder windows heel traag, dus zet er beter AVG op oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Norton antivirus is een goede virusscanner en voorderest zomin mogelijk programmas hoe meer programmas hoe slomer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ESET NOD32 is een lichte antivirus scanner die de computer nauwelijks vertraagd (in tegenstelling tot sommige andere virusscanners).

Daarnaast zijn er heel veel programma's die beweren je pc sneller te maken. Ik gebruik zelf "TuneUp Utilities" om mijn pc schoon te houden. Vooral het automatisch opstarten van programma's tegelijk met Windows probeer ik te voorkomen.
Een gratis/freeware tool die dit ook kan is bijvoorbeeld CCleaner.

Probeer ook selectief te zijn met wat je wel/niet installeer. Bij veel gebruikers zie ik een hoop programma's geïnstalleerd zijn die ze nooit (meer) gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik zelf programma CCleaner haalt alle kleine bestandjes weg die na het deinstalleren of die na een lange tijd opstapelen weg. Super handig!
http://www.piriform.com/ccleaner
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
linux als OS!!!!

indien windows: weinig installeren
eset nod 32

let op bij voorkeur schijf eerst volledig wipen
en controleren op bad-sectors
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja best niet te veel software op draaien die aanzienlijk wat geheugen vraagt en regelmatig u registry en junk files etc..opschonen.
Niet te missen windows OS tools zijn:
Advanced system care
Iobit uninstaller of revouninstaller
AVG antivirus full edition
openoffice
en VLC player

Ik moet zelf ook toegeven dat Linux veel stabieler draait en dus beter zou zijn qua capaciteit en benutten van de pc.

zie bronnen!
http://www.videolan.org/vlc/