Hoe kan je de extensie van een bestand aanpassen?

Ik heb een filmpje met extensie .rar, hoe kan ik dit aanpassen (naar .wmv ofzo)?

Toegevoegd na 21 minuten:
En hoe kan ik nu auto unpack ofzo gratis en vooral virusvrij downloaden? Een link ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

RAR is een ingepakt bestand, net als ZIP en moet je uitpakken met bijvoorbeeld winrar of autounpack (gratis)
paulus811
12 jaar geleden
Een .rar bestand is een gecomprimeerd bestand.
Je moet het eerst uitpakken, dan krijg je het werkelijke bestand met een extensie die je wel af kunt spelen met een geschikte mediaplayer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een .rar is geen videobestand. Pak de .rar uit met WinRar, waarschijnlijk krijg je dan wel een .avi/.mp4/.wmv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een file met de extensie .RAR is een ingepakte file. Deze zul je eerst moeten uitpakken met winrar (er is gratis versie hiervan). nadat u dit programma heeft uitgepakt zal er een andere file zijn met waarschijnlijk een andere extensie.

Mocht u een file een andere extensie willen geven (dit is alleen aan te raden als u een gevorderde computer gebruiker bent). Dan kunt u in windows verkenner het bestand aan klikken en dan op de rechter muisknop drukken. selecteer nu naam wijzigen. Verander eventueel de naam gevolgd door .extensie ((punt)(nieuwe extensie)).

LET OP: als u een file veranderd in een andere extensie is het mogelijk dat het programma niet goed werkt of uw computer kan zelfs vast lopen. Doet u dit bij opstart programma's dan kan het zijn dat u windows opnieuw moet installeren.