Wie kent een stichting/instelling met een GOED DOEL die herbruikbare PC's wil hebben?

Ik zie vele bedrijfjes/bedrijven op internet die oude PC's gratis aannemen of ophalen, maar ze willen daar dan geld aan verdienen (door ze bijv. weer door te verkopen).

Ik zoek een stichting/instelling waarbij het buiten kijf staat dat de computers bijv. worden herbruikt voor mensen die geen nieuwe PC kunnen betalen of dat ze bijv. naar Oost-Europa gaan (willen ze die daar eigenlijk nog hebben? Of misschien Griekenland, hahaha... ;)).
Maar zonder dat de stichting/instelling daar geld voor vraagt van die mensen.

OF dat de opbrengst van herverkoop in elk geval naar een goed doel gaat. Er moet dus in elk geval geen winstoogmerk zijn.

Het gaat m.i. om PC's (P4) die nog best herbruikbaar zijn. (In elk geval voor Ubuntu.) Er zitten zelfs nog TFT's bij. (Wel willen we alles in 1x kwijt - niet alleen de TFT's aannemen.)

Je kan ze wel gratis inleveren bij een afvalverwerkingsbedrijf maar dan worden ze vernietigd - dat is nog zonde van de betreffende PC's.

Marktplaats e.d. is geen optie (het voert te ver om daar uitleg voor te geven).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

Mooi initiatief! Misschien kun je eens contact opnemen met de stichting Dorcas, een christelijke hulporganisatie die hulp biedt aan "armen en onderdrukten, ongeacht religie, geslacht of politieke overtuiging in Oost-Europa en Afrika".
Zij hebben het project Computer Aid Connection (CAC) opgezet, dat bestaat uit een groep ondernemers die, vanuit een gezamenlijke visie, informatietechnologie inzet om de arme en sociaal zwakkere medemens in ontwikkelingslanden te ondersteunen om zo een duurzame ontwikkeling te realiseren.
Pieter2011
12 jaar geleden
Volgens mij komen ze heel goed terecht bij het project GOAL! Amsterdam. Bij het project Goal krijgen jongeren een mentor die hen gedurende maximaal een jaar begeleidt bij het formuleren van hun toekomstplannen. Een betere binding met school of werk staat daarbij voorop. De mentor functioneert als een rolmodel voor de jongere en helpt hem of haar bij het versterken van zijn vaardigheden en mogelijkheden.

Niet alle jongeren (lang niet alle ...) hebben de mogelijkheid een PC aan te schaffen voor hun schoolwerk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar doen de kringloopwinkels toch in het algemeen aan?
Het gaat daar wel om de OPBRENGST van die PC's en niet om de PC's zelf, maar dat is toch lood om oud ijzer?