hoe kan je teksten uit een PDF kopiëren naar een TXT bestand?

als ik de tekst: Een bronbestand dat wordt meegeleverd..
kopieer, dan krijg ik:
Û»² ¾®±² ·­ »»² ¾»­¬¿²¼ ¼¿¬ ©±®¼¬ ³»»¹»´»ª»®¼

in eerdere antwoorden staat dat er naast het handje een verticaal streepje de tekst selectie is.

is dat streepje er niet, dan kan het door tools > basic > select
maar ook dat is niet aanwezig (wel tools, maar niet basic en select.

ik gebruik acrobat reader 5.5

wie helpt?

Toegevoegd na 35 minuten:
bedankt voor de snelle reacties,
helaas NEWOCR werkt niet, ik krijg dezelfde onzin
ook upgraden naar Acrobat 10.1 werkt niet, een heel mooie tool, converteert naar txt, maar dat geeft eveneens de eerder genoemde onzin.

wat nu?
er is nog een ander online omzet mogelijkheid, maar die doet het niet.

ik blijf open staan voor iets dat ook bij mij werkt
indien nodig, wil ik het PDF bestand wel mailen, mogelijk doe ik iets fout.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Via deze site kun je een PDF (en plaatjes) uploaden en laten OCRen (tekstherkenning). Je krijgt dan platte tekst terug.

http://newocr.com

(Ik heb het net even geprobeerd met een PDF waarbij ik een vergelijkbaar probleem heb.)

Toegevoegd na 52 seconden:
Het hoeft geen PDF met scans te zijn, het werkt ook met PDFs waarbij je gewoon de tekst kunt selecteren.

Toegevoegd na 23 uur:
Ik heb de PDF toegezonden gekregen en standaard kopiëren en plakken gaat inderdaad niet. OCRen via newocr.com ook niet. Wat wel werkt is het volgende.

Installeer een programma waarmee je documenten naar een bestand kunt afdrukken, zoals Bullzip PDF Printer (zie bron 2). Ik ga er even vanuit dat je dit programma neemt.

Stel Bullzip zo in (ga in het Start-menu naar Bullzip PDF Printer -> Opties) dat hij opslaat naar PNG (optie Formaat op tabblad Algemeen). (Printen naar PDF werkt in dit geval niet.)

Open nu de PDF en druk de pagina waarvan je tekst wilt kopiëren af naar de Bullzip PDF Printer. Nadat het afdrukken is voltooid, moet je een bestandsnaam en locatie opgeven. Verzin iets leuks.

Ga nu naar newocr.com, upload het PNG-bestand en laat het OCRen.

Een beetje omslachtig, maar het werkt wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tsja, Widat heeft mij met raad en daad uitvoerig bijgestaan.
helaas heeft het niet moge baten, maar hij heeft er wel degelijk kaas van gegeten.
het beste antwoord heeft helaas niet tot een oplossing geleid.
toch hartelijk bedankt.

Andere antwoorden (3)

open in acrobat reader bestand (linksboven) en dan opslaan als text
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat werkt niet bij dit soort bestanden.
Je kunt het ook gewoon converteren met gratis prog:

http://www.pdfzilla.com/zilla_pdf_to_txt_converter.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een van zijn bestanden geprobeerd met PDFzilla, maar dat werkt ook niet. (Niet dat ik je erom ga minnen, want PDFzilla is een prima tool.)
Probeer eens met het gratis programma PDFTK Builder.
Dit is een tool waarmee u PDF's mee kan bewerken en als ik het goed voor heb kan men hiermee ook de pdf opslaan in een andere format waaronder txt.

Ik voeg hier even 2 links toe.
De eerste link verwijst naar een website waar u PDFTK builder kan downloaden en waar u nog enkele veel gebruikte proggies terug vind rond PDF's.

De 2de link verwijst naar de 100 beste freeware voor Windows,Linux, Android en dergelijke...
Dit is een zeer interessante website waar u ontzettend veel goede programma's terug vind welke allemaal gratis te gebruiken/downloaden zijn.

Ik hoop dat dit helpt.

Met groeten