Alt+0215

Hou je alt-toets ingedrukt en typ 0 2 1 5 op het numerieke eiland aan de rechterkant van het toetsenbord. Dan krijg je het officiële vermenigvuldigingssteken: × (Die inderdaad verdacht veel lijkt op letterteken x.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Gewoon met je x en dan hoofdletter [ hoeft niet]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Internationaal wordt voro vermenigvuldigen gewoon de . gebruikt. 6.2=12 bijvoorbeeld. Op de basisschool leren we hier echter inderdaad het x-symbool te gebruiken.
En geloof het of niet ; die zit ook al standaard op elk toetsenbord. (Tussen de z en de c ; gewoon de letter x dus.
6x2=12.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie afbeelding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En waar zit die middenpunt op je toetsenbord ? Ik ben nu eenmaal van de pen en het papier, da's makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
· alt 250 ·
(linker Alt indrukken, 2 5 0 op het numpad, Alt loslaten)
hier nog meer van die tekens. ☺
http://duena.telenet.be/ALT_toetsen_lijst.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon een goed antwoord hoor. De · en de × worden doorgaans gebruikt om vermenigvuldigingen aan te geven. De asterisk is er eigenlijk alleen maar voor het gemak wanneer je een wiskunde vergelijking wil typen. De asterisk wordt vaak gebruikt ter vervanging van het 'maal teken' × om verwarring met de x te voorkomen (die doorgaans voor een variabele staat en getypt bijna niet van elkaar te onderscheiden zijn) en goed te zien wanneer 2 variabelen vermenigvuldigd worden (ipv wanneer die 1 variabele vormen zoals je bv zwaartekracht kan aanduiden als Fz tov een vermenigvuldiging van een variabele F met een variabele z: F*z). De zwevende punt staat voor een inwendig of scalair product en de keer een uitwendig of vectorieel product. Het verschil doet er in veel gevallen niet toe. Beide werken als je een vermenigvuldiging wil aangeven. Eigenlijk is het alleen van belang bij vector wiskunde dus je kan in de meeste sommen de punt en de x door elkaar gebruiken. De asterisk is voornamelijk handig omdat een gewoon computertoetsenbord geen zwevende punt heeft (of je moet de ascii codes uit je hoofd gaan leren), het beter te zien is dan een punt en niet verwarrend is met de x.
Bij financiële toepassingen wordt X meestal vervangen door *. Ik weet niet of dat misschien is wat de vraagsteller bedoeld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor in Excel is het * (shift 8)
Anders is het gewoon de x zo als genoemd is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook het * wordt vaak gebruikt als keer teken. maar de x of de . kunnen inderdaad ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alt Gr (rechter alt) en het =-teken tegelijk indrukken.
Dan krijg je ×.
Als je hetzelfde doet, maar dan met shift erbij, krijg je het gedeeld door-teken: ÷

Ook kun je in plaats van Alt Gr, ctrl + alt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad wordt alleen op de basisschool de x gebruikt als keerteken, en dan kun je ook gewoon de x gebruiken.
Maar op de middelbare school wordt dat rap weer afgeleerd, omdat bij wiskunde de x staat voor een onbekende factor, wat erg verwarrend zou worden.
Er wordt dus zoals hierboven staat een punt gebruikt, of een klein sterretje, *, zoals op het numerieke deel van je toetsenbord zit. Je kunt hem ook krijgen met SHIFT 8.