Hoe krijg ik een keerteken uit mijn toetsenbord?

Ik bedoel het X teken dus het teken voor vermenigvuldigen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Alt+0215 Hou je alt-toets ingedrukt en typ 0 2 1 5 op het numerieke eiland aan de rechterkant van het toetsenbord. Dan krijg je het officiële vermenigvuldigingssteken: × (Die inderdaad verdacht veel lijkt op letterteken x.)

Gewoon met je x en dan hoofdletter [ hoeft niet]

Internationaal wordt voro vermenigvuldigen gewoon de . gebruikt. 6.2=12 bijvoorbeeld. Op de basisschool leren we hier echter inderdaad het x-symbool te gebruiken. En geloof het of niet ; die zit ook al standaard op elk toetsenbord. (Tussen de z en de c ; gewoon de letter x dus. 6x2=12. Toegevoegd na 1 minuut: Zie afbeelding.

Bij financiële toepassingen wordt X meestal vervangen door *. Ik weet niet of dat misschien is wat de vraagsteller bedoeld?

Voor in Excel is het * (shift 8) Anders is het gewoon de x zo als genoemd is

ook het * wordt vaak gebruikt als keer teken. maar de x of de . kunnen inderdaad ook.

Alt Gr (rechter alt) en het =-teken tegelijk indrukken. Dan krijg je ×. Als je hetzelfde doet, maar dan met shift erbij, krijg je het gedeeld door-teken: ÷ Ook kun je in plaats van Alt Gr, ctrl + alt gebruiken.

Inderdaad wordt alleen op de basisschool de x gebruikt als keerteken, en dan kun je ook gewoon de x gebruiken. Maar op de middelbare school wordt dat rap weer afgeleerd, omdat bij wiskunde de x staat voor een onbekende factor, wat erg verwarrend zou worden. Er wordt dus zoals hierboven staat een punt gebruikt, of een klein sterretje, *, zoals op het numerieke deel van je toetsenbord zit. Je kunt hem ook krijgen met SHIFT 8.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100