Hoe kan ik windows mail gebruiken?

Op mijn computer staat windows mail, maar ik durf er niks mee te doen omdat als ik een mail stuur wat voor adres krijgen zij dan. Want dat weet ik niet. En hoe kan ik zelf dan een eigen emailadres (bijv. llksjdlfk@lkdj.nl) maken daarop?

mvg,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Windows Mail heeft niets met Hotmail te maken, maar is de opvolger van Outlook Express. Microsoft heeft besloten om met die serie e-mailprogramma's te stoppen. Het is de bedoeling dat ná Windows Mail iedereen gaat kiezen voor Windows Live Mail, dat ook door Microsoft wordt uitgegeven.

Je kunt als volgt een nieuw e-mailadres aanmaken in Windows Mail (en het oude verwijderen): Ga naar Extra > Accounts en kies voor "Toevoegen". Klik op "E-mailaccount" en daarna op "Volgende". Vervolgens moet je de naam invullen waarvan je wilt dat anderen die te zien krijgen. En zo gaat het invullen van gegeven nog even door...

Belangrijk is dat je de namen weet van zowel de server voor binnenkomende e‑mail (zoals pop.orange.nl) als de server voor uitgaande e‑mail (zoals smtp.orange.nl). Die informatie kun je vinden op je website van je internetprovider. Het is ook handig om te weten of voor de server geldt dat je niet alleen een gebruikersnaam en wachtwoord moet opgeven bij het ontvangen, maar ook bij het verzenden van e-mail. Als dit het geval is, schakel je het selectievakje "Verificatie uitgaande e-mail" in wanneer je de account instelt.
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Windows Mail is (volgens mij) hetzelfde als Hotmail, maar dan in een programma. Je moet dus gewoon een e-mailaccount toevoegen met je Hotmail-adres. Zo'n e-mailadres kun je hier aanmaken: https://signup.live.com/signup.aspx?id=64855&mkt=nl-NL&form=MWGELB&publ=SIGNINHM&crea=SITEACQ_CIMS015888_Hotmail_NL-NL_0x0_36227&lic=1