Dat je voor 10 GB verkeer mag hebben. Elke keer dat iemand een pagina laad gaat daar iets van af. Daarna moet je misschien bijbetalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
Heel waarschijnlijk per maand, maar dat zal jouw hoster jou kunnen vertellen. Inderdaad beetje raar om het "bandwidth" te noemen, ik zou het "traffic" noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bandwidth betekend gewoon bandbreedte wat aangeeft wat van 0mb tot een x aantal mb's kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Roland gaf je het juiste antwoord.
De capaciteit van de data die kan worden vervoerd, vaak via een communicatielijn, computerbus of een perifeer kanaal. Zo is de standaard bandbreedte voor IEEE 802.3 Ethernet, 10 Mbps, wat in theorie betekent dat 10 Mbps kan worden vervoerd. Via de PCI-bus kunnen 32 bits gelijktijdig worden overdragen, waardoor deze een grotere bandbreedte heeft dan de 16-bits ISA-bus. Glasvezel heeft een bandbreedte van minimaal 1 GigaHertz. Dit impliceert dat er over een glasvezelkanaal van 62,5u circa 172.413 telefoongesprekken met een frequentiebereik van 200Hz-6 kHz kunnen worden getransporteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bandwidth is een maat voor de hoeveelheid per tijdseenheid; dan zou het b.v. 100000 MBps zijn, maar dat is erg veel. Of je mag b.v. 10000 MB per maand downloaden. Ofwel de eenheden kloppen niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bandwidth heeft te maken met het verschil tussen het minimale wat haalbaar is en maximaal. het word namelijk ook gebruikt bij audio om bijvoorbeeld je subwoofer af te stellen op een bepaald aantal hertz. omdat geluid nooit constant is heb je een minimaal punt en een maximaal punt bijvoorbeeld bij basgeluiden is minimaal 30hz en je stelt hem af op 120hz dan heb je een bandbreedte van 90hz. Wat je zegt over de hoeveelheid per tijdseenheid dan heb je het over MBps dit heeft betrekking op de data en de snelheid waarmee het word doorgevoerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar nog steeds gaat de bandbreedte over het aantal bitjes wat er maximaal per seconde door kan. En als het 1000000 MB per jaar is is het weinig en per uur is het veel. En de tijdseenheid staat er niet bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee daar gaat het niet over :P het is wat je kunt benutten. hetzelfde als met een auto die max 230km/h kan rijden. je bandwidth is dan van 0 tot 230 maar dat wil niet zeggen dat je altijd 230 rijd. je kan ook 80 rijden. Maar als je nou kijkt naar die km/h en MBps dan geven die een eenheid weer die gekoppeld is aan tijd. niet de bandwidth
Zoals roland al zei gaat het over het limiet aan dataverkeer dat er mag plaats vinden. dus elke keer als je een bezoeker krijgt en een pagina laad van 1mb dan heb je nog 999mb over totdat je data op is en dan is je site dus ook onbereikbaar. het zegt dus iets over de breedte van 0 tot 1000 die jij KUNT benutten.

De verwarring die onstaat komt doordat er snel word gedacht aan internet verbindingen bijvoorbeeld: je hebt thuis internet met een bandwidth van 20MBps. de breedte die je hier hebt is van 0 tot 20 mb en geeft dus aan dat dit niet altijd constant is omdat het van verschillende dingen afhankelijk is. Als je iets download van een server die max 10mbps kan uploaden dan haal jij dus 10mbps en geen 20mbps. maar als een server 30mbps upload dan pak jij wel 20 want dat is jou limiet.

De MBps geeft inderdaad aan wat de snelheid van de overdracht is, hier hoef ik denk ik niet zoveel over uit te leggen.