Als ik bij mijn hosting kijk zie ik 10000 MB bandwidth staan, wat houdt dit in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat je voor 10 GB verkeer mag hebben. Elke keer dat iemand een pagina laad gaat daar iets van af. Daarna moet je misschien bijbetalen.

De capaciteit van de data die kan worden vervoerd, vaak via een communicatielijn, computerbus of een perifeer kanaal. Zo is de standaard bandbreedte voor IEEE 802.3 Ethernet, 10 Mbps, wat in theorie betekent dat 10 Mbps kan worden vervoerd. Via de PCI-bus kunnen 32 bits gelijktijdig worden overdragen, waardoor deze een grotere bandbreedte heeft dan de 16-bits ISA-bus. Glasvezel heeft een bandbreedte van minimaal 1 GigaHertz. Dit impliceert dat er over een glasvezelkanaal van 62,5u circa 172.413 telefoongesprekken met een frequentiebereik van 200Hz-6 kHz kunnen worden getransporteerd.

Bronnen:
http://www.computerwoorden.nl/direct--1787...

Bandwidth is een maat voor de hoeveelheid per tijdseenheid; dan zou het b.v. 100000 MBps zijn, maar dat is erg veel. Of je mag b.v. 10000 MB per maand downloaden. Ofwel de eenheden kloppen niet.

Zoals roland al zei gaat het over het limiet aan dataverkeer dat er mag plaats vinden. dus elke keer als je een bezoeker krijgt en een pagina laad van 1mb dan heb je nog 999mb over totdat je data op is en dan is je site dus ook onbereikbaar. het zegt dus iets over de breedte van 0 tot 1000 die jij KUNT benutten. De verwarring die onstaat komt doordat er snel word gedacht aan internet verbindingen bijvoorbeeld: je hebt thuis internet met een bandwidth van 20MBps. de breedte die je hier hebt is van 0 tot 20 mb en geeft dus aan dat dit niet altijd constant is omdat het van verschillende dingen afhankelijk is. Als je iets download van een server die max 10mbps kan uploaden dan haal jij dus 10mbps en geen 20mbps. maar als een server 30mbps upload dan pak jij wel 20 want dat is jou limiet. De MBps geeft inderdaad aan wat de snelheid van de overdracht is, hier hoef ik denk ik niet zoveel over uit te leggen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100