is een chromebook een goede laptop?

Toegevoegd na 13 minuten:
samsung chromebook

Toegevoegd na 17 minuten:
wat is dan een goede mooie laptop tot 300 euro 12 inch+
?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet doen, voor zover ik weet beschikt die 'laptop' alleen maar over google chrome.

Antwoorden (2)

Google Chromebook review

chrome 2De Chromebook opent automatisch met Google's eigen browser 'Chrome' en die is ook met geen mogelijkheid af te sluiten. Wie Chrome gebruikt als browser op zijn eigen computer en het programma wel eens full-screen heeft gebruikt, heeft een identieke ervaring gehad aan wat we vandaag met Chrome meemaakten. Chrome heeft een sobere look, maar werkt soepel en laadt snel. Voor een uitgebreide uitleg over Chrome verwijzen we naar ons webdossier browsers. Chrome op het Chromebook werkt voorbeeldig en zelfs sites met flash werken prima. Toch vinden we een aantal sites die niet uit de verf komen.

Gezellig chatten op chatroulette zat er niet in, flash herkent de ingebouwde webcam niet. En fragmenten bekijken op 'Uitzendinggemist' zit er helaas niet in. Hiervoor is de plugin Silverlight nodig en die heeft het Chromebook niet standaard voorradig. Het scherm adviseert de plugin te downloaden. Dat downloaden lukte ons wel maar met het bestand 'silverlight.exe' weet de Chromebook vervolgens geen raad.

Snelheid

Alhoewel het opstarten behoorlijk snel gaat (10.3 seconden) hadden we op meer gehoopt. Uiteindelijk hoeft er geen compleet besturingsysteem met alles er op en eraan geladen te worden. Ook het browsen gaat niet langzaam, maar op een vers geïnstalleerd Windows-systeem gaat het zeker zo snel.

Windows-systemen worden steeds langzamer in de loop van de tijd. In principe zou de Chromebook daar geen (of veel minder) last van moeten hebben, alhoewel ook de Chromebook aan updates onderhevig is.

Accuduur

Volgens de website van Google zou deze Samsung het 8,5 uur vol moeten kunnen houden.Toen we de voedingsstekker uit de notebook haalden, ging de accuduur indicatie op en neer tussen 8 en 10 uur. Een echte test zou uit moeten wijzen hoe reëel deze schattingen zijn, maar gezien de energiezuinige processor en het ontbreken van een harde schijf met bewegende delen, zou 8,5 uur best eens gehaald kunnen worden. Hierbij maakt het niet zoveel uit voor welke activiteit je de computer gebruikt; het echte rekenwerk gebeurt immers in de 'cloud'. Alleen het bekijken van films vraagt wat meer van de processor wat de accuduur verkort.

Toegevoegd na 1 minuut:
Meer weten?

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/computers/laptops/google-chromebook/google-chromebook/google-chromebook-review
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens op laptops-vergelijken.nl daar kan je zelf een keuze maken wat je laptop allemaal moet hebben. en je kan zelf de prijs kiezen.